۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۴۸۴۹۹۲
مطهری در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی؛

مصوبه مجلس در مورد سقف حقوق مقامات در رسانه‌ها بزرگنمایی شد

نایب رییس مجلس در پاسخ به تذکر "حاجی دلیگانی" براین نکته تأکید کرد که مصوبه مجلس در مورد سقف حقوق مقامات در رسانه‌ها بزرگنمایی شد و این اقدام منصفانه نبود.
علی مطهری در مجلس

به گزارش خبرگزاری ر سا به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز شنبه، 14 اسفندماه مجلس شورای اسلامی، در تذکر آیین‌نامه‌ای با استناد با بند(4) ماده (24) آیین‌نامه افزود: 13 بهمن 95 در جلسه علنی گزارش حادثه پلاسکو قرائت شد؛اما رئیس مجلس فرصت یک ماهه به کمیسیون عمران داد تا گزارش جامع‌تری به صحن علنی ارائه کند،در حالی که هنوز این گزارش ارائه نشده است.

نماینده مردم شاهین شهر و برخوار درمجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری با استناد به بند (11) ماده (24) ادامه داد: رئیس مجلس صبح امروز در مورد کاندیدا شدن عده‌ای در انتخابات و تأیید یا رد این افراد از سوی شورای نگهبان اظهاراتی را مطرح کردند که به نظر می‌رسد این توهین به نمایندگان و کسانی است که می‌خواهند در آینده یا کاندیدای مجلس شوند یا ریاست جمهوری.

وی یادآور شد: ازسوی دیگر به نظر می‌رسد به شورای نگهبان نیز به نوعی توهین شده است و تقوای آقایان زیرسوال می‌رود.به نظر می رسد این موضوع اتهامی است که نادرست است و رئیس مجلس باید مشکل را رفع کند.

این نماینده مجلس در تذکر دیگری با استناد به بند (5) ماده (24) تأکید کرد:قانون مدیریت بحران 3 سالی است که تمدید می‌شود درحالی که در بودجه 96 مجلس اعتباراتی برای آن درنظرگرفت که این موضوع با اعتراض نمایندگان روبرو شد که در نهایت رئیس جلسه در هفته گذشته اعلام کردند که این موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام خواهیم کرد اما متأسفانه هنوز جوابی به ما ارائه نکرده‌اند.

علی مطهری نایب رییس مجلس ابتدا در پاسخ به عدم ارائه بررسی‌های لازم برای تمدید قانون مدیریت بحران گفت:اداره قوانین باید این موضوع را بررسی کند که آیا مهلت اجرای موقتی این قانون به اتمام رسیده یا خیر.

نماینده مردم تهران درمجلس در پاسخ به تذکر دیگر نماینده شاهین شهر در مورد عدم گزارش حادثه پلاسکو ازسوی کمیسیون عمران گفت:امید است این کمیسیون هرچه سریعتر گزارش خود را به صحن علنی ارائه کند.

وی در پاسخ به تذکر دیگر "حسینعلی حاجی دلیگانی" در مورد صحبت‌های امروز صبح رئیس مجلس یادآور شد: اظهارات دکتر لاریجانی اشاره به افراد یا کاندیدای خاصی نداشت؛ ایشان اشاره‌ای به برخی جریان‌های سیاسی کردند که ممکن است از مصوبه مجلس استفاده ای کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: از سوی دیگر در صحبت‌های امروز صبح رئیس مجلس، توهینی به شورای نگهبان صورت نگرفت و همان طور که می‌دانید مصوبه قبلی مجلس در مورد قانون برنامه‌های توسعه سقف پایین‌تری هم برای مقامات و مدیران عالی کشور و هم برای متخصصان و افرادی که در مناطق محروم خدمت می‌کنند، اشاره داشت؛ شورای نگهبان با استناد به بند 10 اصل سوم قانون اساسی در مورد نظام اداری صحیح ایراد گرفتند که این موضوع نشان دهنده آن بود که لازم است دست مدیران برای برخی پرداختی‌ها باز باشد و نباید کاری انجام شود که منجر به مهاجرت نخبگان شود که مجلس برای رفع ایرادات شورای نگهبان این سقف را افزایش داد که این افزایش برای موارد بسیار نادر صورت گرفت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مصوبه مجلس به گونه‌ای نبود که در رسانه‌ها بزرگنمایی شد،لذا به نظر می‌رسد این اقدام منصفانه نبود و ایراد شما به صحبت‌های دکتر لاریجانی نیز وارد نیست./856/د102/ص

ارسال نظرات