۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۸۵۲۳۷
با هدف تربیت مادران اسوه و نمونه در جامعه اسلامی؛

پذیرش دانش آموزان در مجتمع آموزشی دخترانه هدی آغاز شد

مدیر مجتمع آموزشی و تربیتی دخترانه هدی وابسته به جامعه الزهرا(س) از آغاز پذیرش این مجتمع آموزشی علوم و معارف اسلامی خبر داد.
معارف اسلامی هدی مجتمع آموزشی هدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا کبیری، مدیر مجتمع آموزشی تربیتی دخترانه هدی وابسته به جامعه الزهرا(س) پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز پذیرش دانش آموز در دبیرستان علوم و معارف اسلامی دخترانه هدی گفت: پیش‌ثبت‌نام این مجتمع علوم و معارف اسلامی دخترانه به صورت الکترونیک و از 15 اسفندماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و علاقه مندان برای ثبت نام می توانند به نشانی اینترنتی  http://www.hodaschools.ir مراجعه کنند.

وی با بیان این که مجتمع آموزشی هدی در سال تحصیلی96 بیش از 800 دانش آموز دختر را پذیرش می کند، افزود: علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در دبیرستان بزرگسالان معارف اسلامی هم می توانند از ۱۵ اسفندماه با مراجعه حضوری در این مرکز اقدام به ثبت نام کنند.

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی دخترانه هدی وابسته به جامعه الزهرا(س)  اظهار کرد: دبیرستان‌های هدی با برگزاری آزمون کتبی و سپس ارزیابی حضوری بر اساس ظرفیت، تعدادی از علاقه‌مندان مستعد را پذیرش می‌کند و داوطلبان ثبت‌نام در پیش دبستان و دبستان‌های هدی، با برگزاری ارزیابی حضوری به همراه مادر، پذیرش می‌شوند.

کبیری زمان برگزاری آزمون کتبی دبیرستان‌ هدی را ۲۲ اردیبهشت سال ۹۶ عنوان کرد و گفت: آغاز ارزیابی حضوری روز ۱۰ تیر سال 96 بوده و ارزیابی‌های حضوری در پیش دبستان و دبستان‌ها از ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی پیش دبستانی هدی در این مجتمع آموزشی اظهار کرد: پیش‌دبستان هدی با ظرفیت ورودی ۱۴۰ نفر در نوبت صبح و همین میزان در نوبت عصر، دبستان‌های هدی با ظرفیت ورودی ۲۵۰ نفر در پایه‌های مختلف، دبیرستان‌های هدی با ظرفیت ورودی ۲۰۰ نفر در پایه‌های مختلف و دبیرستان معارف اسلامی با ظرفیت ورودی ۱۲۰ نفر در پایه‌ی دهم پذیرش دارد.

مدیر مجتمع آموزشی هدی وابسته به جامعه الزهرا(س) افزود: مجتمع هدی در سال تحصیلی 96 در پیش دبستان، پایه‌ی اول، چهارم، پنجم و ششم دبستان و پایه‌ی هفتم، هشتم، دهم، یازدهم و چهارم متوسطه(نظام قدیم)، در رشته‌های علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی و در پایه‌ی دهم در رشته علوم و معارف اسلامی، پذیرش دارد.

کبیری با بیان اینکه در پیش‌دبستان و دبستان‌ها، صلاحیت‌های خانوادگی و استعداد تحصیلی و در دبیرستان‌ها در کنار صلاحیت‌های شخصی و خانوادگی، استعداد تحصیلی و مواد درسی پایه‌های تحصیلی گذشته نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، گفت: هدف از پذیرش دانش آموز در مراکز و مجتمع های آموزشی هدی تربیت مادران اسوه و نمونه در جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به تاریخچه مرکز آموزشی و تربیتی هدی تصریح کرد: هر چند رسالت اصلی جامعه‌الزهرا(س) زمینه‌سازی تحصیل و تربیت بانوان هماهنگ با برنامه‌های حوزوی است؛ اما بر کسی پوشیده نیست که فعالیت در عرصه‌ تعلیم و تربیت دختران  نقش بسزایی در تربیت مادران و بانوان فردای کشور دارد.

مدیر مجتمع آموزش و تربیتی هدی با بیان اینکه تعامل و بهره‌گیری آموزش و پرورش از نهادهای حوزوی، همواره سبب تسهیل در دستیابی به اهداف عالی ترسیم شده در عرصه‌ تعلیم و تربیت در نظام اسلامی بوده است، گفت: در همین راستا در پنج سال پس از تأسیس جامعه‌الزهرا(س) به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، اعضای محترم هیأت موسس با شناختی بلند و درست از نیازهای ‌آن‌روز جامعه‌ اسلامی با کسب مجوز قانونی از وزارت آموزش‌و‌پرورش اقدام به تأسیس دبیرستان دخترانه‌ علوم ومعارف اسلامی هدی در قم کردند.

وی افزود: دبیرستان‌های دخترانه‌ علوم و معارف اسلامی هدی وابسته به جامعه‌الزهرا(س) امروز به‌تدریج در شهرهای کرمان، بوانات، کهنوج و رفسنجان نیز تأسیس شده است.

مدیر مجتمع آموزش هدی وابسته به جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: به دنبال نتایج درخشان تأسیس مدارس علوم و معارف اسلامی، جامعه‌الزهرا(س) برای پاسخگویی به درخواست فراوان مردم وفادار به مذهب و آرمان‌های انقلاب اسلامی و همچنین تلاش در راستای رفع دغدغه‌های خانواده‌های متدین و شناسایی استعداد‌های برتر از سنین پایین‌تر برای تعمیق‌بخشی به کارهای تربیتی و نهادینه کردن آن‌ها، تأسیس مجتمع آموزشی تربیتی غیردولتی هدی را در دستور کار خود قرار داد.

وی ادامه داد: مجتمع آموزشی تربیتی غیردولتی هدی با راه اندازی دبستان هدی در سال ۸۶ آغاز به کار کرد و به تدریج این مدارس تا دبیرستان دوره‌ی دوم در رشته‌های مختلف علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی گسترش یافت و امروز این مجتمع مجتمع گام‌های مؤثری در قوام‌بخشی تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش کشور برداشته است.

کبیری کسب رتبه‌های برتر قرآنی، پژوهشی و فرهنگی و همچنین شرکت در آزمون‌ها و المپیادهای علمی از جمله دستاوردهای مجتمع آموزشی فرهنگی هدی در سال های اخیر عنوان کرد.

وی افزود: آموزش‌های ویژه در حوزه‌های قرآن، احکام، پژوهش، مهارت‌های زندگی، خردورزی و فعالیت‌های ویژه ورزشی بخشی از برنامه‌های مجتمع آموزشی تربیتی هدی برای دختران است.

مدیر مجتمع آموزشی هدی ادامه داد: مجتمع آموزشی تربیتی هدی با جامعه مخاطب بیش از دو هزار دانش‌آموز، قرآن‌آموز و زبان‌آموز در قم و شهرستان‌ها با مدیریت مستقل و حضور کارشناسان قرآنی، آموزشی، پرورشی، فناوری، مالی و مجموعه نزدیک به ۴۰۰ نفر از کارکنان همکار در تدریس و امور اجرایی آموزشگاه‌ها فعالیت می‌کند.

کبیری یادآور شد: در حال حاضر مجتمع هدی در تمام دوره‌های تحصیلی مشغول به فعالیت است و با قدردانی از خانواده‌های محترم برای انتخاب این مجتمع، امیدوار است که بتواند پاسخگوی اعتماد آنها در سپردن امر تعلیم و تربیت فرزندانشان باشد و این امر خطیر را با موفقیت به انجام برساند./968/پ202/ی

ارسال نظرات