۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۴۸۵۳۹۴
مسؤول مؤسسه جهادی تبلیغی بلاغ مبین تبیین کرد؛

شعار «اعتبار بخشی به زنان» و اهداف پنهان دشمنان

حجت‌الاسلام مرادی گفت: دشمنان با شعار «اعتبار دادن به زنان» سعی می‌کنند هویت آنها را نابود کرده، شخصیت لطیف و حساس آنها را تبدیل به شخصیت مرد کنند.
عفاف و حجاب حجت الاسلام حسن مرادی

حجت‌الاسلام حسن مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه بنا بر نص آیات قرآن کریم، «عبودیت و بندگی» مهم‌ترین ویژگی مردان و زنانی است که قصد دارند در اسلام بر محور تراز دین حرکت کنند، گفت: مردان و به‌ویژه زنان باید بر اساس آنچه خداوند در آیه 61 سوره یس فرموده است «وَأَنِ اعْبُدُونِي هَذَا صِرَاطٌ مُسْتَقِيمٌ» با بندگی خالصانه خود را در مسیری قرار دهند که مورد رضایت پروردگار است.

دولت اسلامی باید به زنان شخصیتی بدهد که مورد پسند خداوند باشد

مسؤول مؤسسه جهادی تبلیغی بلاغ مبین با اشاره به وظایف دولت در زمینه شخصیت دهی به بانوان اظهار داشت: دولت باید در زمینه نظام‌سازی و ایجاد یک رویه برای ارتقای روحیه بندگی و آن اموری که ویژه بانوان است، باید زمینه‌ای را ایجاد کند که این ارزش‌ها به‌صورت کامل در آن نهادینه شده و مورد پسند شارع مقدس نیز باشد.

وی افزود: به‌عنوان‌مثال اگر ما در مدارس زنان را همانند مردان آموزش دهیم یعنی به‌جای اینکه خانه‌داری و تربیت فرزندان و اموری از این قبیل را برای زنان ارزش قرار دهیم، اموری که برای مردان ارزش است مانند کار در بیرون از خانه را برای آنها تبدیل به ارزش کنیم که این مسأله به‌یقین مشکلات بسیاری از لحاظ تربیت فرزندان و نسل آینده ایجاد خواهد کرد.

خانواده‌ها مراقب روابط خویشاوندی باشند

حجت‌الاسلام مرادی با بیان اینکه خانواده‌ها برای اینکه یک زندگی با آرامش داشته باشند باید در ارتباط با سایرین اعم از فامیل، دوست و یا همسایه مراقبت کنند، ابراز داشت: والدین در درجه اول باید به طور کامل با دستورات و آموزه‌های شرع آشنا شوند و در درجه دوم این مهم را به فرزندان خود آموزش دهند تا در ارتباط با نامحرم‌ها حدود شرعی را به‌صورت کامل رعایت کنند.

وی ادامه داد: دشمنان با شعار «اعتبار دادن به زنان» سعی می‌کنند هویت آنها را نابود کرده و شخصیت آنها را تبدیل به شخصیت مرد کنند، چراکه از نظر آنان مرد یک جایگاه بالا و ویژه‌ای دارد و زن هم اگر بخواهد جایگاه بالایی داشته باشد ناگزیر است از اینکه شخصیتی مرد گونه پیدا کند.

اسلام به زنان هویت بخشید

این مبلغ نمونه جهادی خاطرنشان کرد: در دنیایی که همه درصدد هستند هویت زن را از بین ببرند، اسلام میان زنان و مردان تفاوت‌ قائل شده و برای هر کدام از آنها ویژگی‌های مناسب با جنس خودشان را معرفی کرده است.

وی اضافه کرد: اگر به یک مرد گفته شود که در خانه مانده و در پایان هر ماه برای او حقوق واریز کنند، چه بسا مورد استقبال ویژه قرار گیرد، اما اگر امروزه همین موضوع در قالب آموزه اسلامی به برخی از بانوان گفته شود سبب نارضایتی آنها می‌شود؛ با توجه به اینگونه رفتارهایی که امروزه میان بانوان رواج پیدا کرده است، مورد هدف قرار دادن شخصیت زنان را به‌وضوح می‌توان دید.

اجر شوهرداری و خانه‌داری کمتر از جهاد نیست

حجت‌الاسلام مرادی به تبیین وظایف بانوان در عرصه خانواده پرداخت و عنوان کرد: با توجه به آموزه‌های اصیل اسلام در‌می‌یابیم که مردان باید کارهای بیرون از خانه را انجام دهند و زنان نیز در منزل بستری را فراهم کنند تا مردان هنگام ورود به خانه احساس آرامش کنند و برای تلاش بیشتر در جهت رشد جامعه و همچنین رفاه خانواده خود ترغیب شوند؛ تربیت فرزند، شوهرداری و خانه‌داری نزد خداوند ثوابی کمتر از جهاد در راه خداوند ندارد.

وی با بیان اینکه ساختن جامعه به زن منتهی می‌شود، بیان داشت: برای اینکه زنان از قدرت بدنی کمتری برخوردارند، خداوند وظایف کمتری برای زنان قرار داده است و در عوض مسؤولیت سنگین‌تری که بیان باشد از جامعه‌سازی، تربیت صحیح نسل آینده و اموری از این قبیل را بر دوش آنها نهاده است.

وی افزود: متأسفانه چون بانوان نسبت به وظایفی که اسلام برای آنها ترسیم کرده آشنایی ندارند، سعی در ورود به سطح اجتماع می‌کنند که گاهی شاهد پیامدهای ناگوار آن هستیم، چراکه با این کار از فرزندان خود غافل می‌شوند و این موضوع سبب تربیت نادرست آنها خواهد شد.

شخصیت زن، قوام بخش زندگی اجتماعی

نماینده طلاب و فضلای استان تهران یادآور شد: اگر «زن» در جامعه شخصیت خود را از دست بدهد به‌یقین فرزندان آینده این مملکت تربیتی نادرست خواهند داشت؛ کودکی که از ابتدای تربیت خود در مهدکودک بزرگ شده و پدر و مادر در رفتارهایش او را راهنمایی نکرده باشند به طور قطعی در آينده دچار رذیلت‌های اخلاقی بسیاری خواهد شد، به بیان دیگر می‌توان گفت قوام زندگی اجتماعی از هم می‌پاشد، چون بین کسی که برای پول از بچه نگهداری می‌کند با کسی که از روی عشق و علاقه از او مراقبت می‌کند، تفاوت‌های بسیاری وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر بنیان خانواده دچار تزلزل شود به‌یقین همه فضای اجتماعی جامعه دچار لرزش جدی شده و در نهایت از هم فرو می‌‌ریزد.

حضرت زهرا بهترین الگو برای بانوان تراز اسلامی است

حجت‌الاسلام مرادی با بیان اینکه مادر با دلسوزی‌ها و رأفتی که دارد از آغاز دوران کودکی، فرزند خود را در با فرهنگ اسلامی آشنا می‌کند، گفت: باید گفت «مادر» انتقال‌دهنده فرهنگ به نسل آینده است چراکه با توجه به آموزه‌های دینی نیز درمی‌یابیم مهم‌ترین ویژگی او تربیت صحیح فرزندان است.

وی در پایان با اشاره به اینکه بانوان جامعه اسلامی باید الگوی رفتاری خودشان را حضرت زهرا(س) قرار دهند، اظهار داشت: ایشان در زمینه خانواده بهترین الگو هستند و همچنین در عرصه تبلیغ و هنگام ضرورت نیز برای دفاع از ارزش‌های دینی از خانه بیرون آمده و حتی مردان را مخاطب خویش قرار داد و از مظلومیت امام زمان خود با همه وجود دفاع کرد./841/ت302/س

ارسال نظرات