۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۸۵۶۰۶
در حرم حضرت معصومه مطرح شد؛

مهم ترین عوامل افزایش طلاق و رسیدن به بن بست در زندگی

استاد حوزه علمیه خواهران مهجوریت و عمل نکردن به قرآن و عدم الگو برداری از سبک زندگی اهل بیت(ع) را از مهم ترین عوامل طلاق و بن بست در زندگی زناشویی عنوان کرد.
طلاق پدیده شوم طلاق 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم دریاباری، استاد حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه بدیل ترین الگوی زندگی خانوادگی و زناشویی، سبک زندگی حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) است، گفت: مهجوریت و عمل نکردن به قرآن و عدم الگو برداری از سبک زندگی اهل بیت(ع) علت طلاق و بن بست زندگی های امروزی است.

 وی با اشاره به اینکه زندگی خانوادگی عرصه محبت و مهروزی اعضای خانواده به یکدیگر است، افزود: از آن جایی که محبت ها لفظی و ظاهری شده است به همین دلیل در خانواده های امروزی طلاق عاطفی غوغا کرده و فرزندانی که در چنین خانواده های پرورش می یابند به علت محرومیت از محبت و عشق والدین به دوستی های خیابانی و آسیب اجتماعی مبتلا می شوند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه محبت باید در عمل نشان داده شده و نمود عملی داشته باشد، افزود: زنی که شوهر خود را دوست دارد یا بالعکس مردی که همسر خود را دوست دارد همانطور که در زندگی، شادی ها و خوبی ها را با هم تقسیم می کنند در هنگام غم نیز باید به یکدیگر کمک کرده نسبت به هم مهربان و دلسورز هستند و به عبارت دیگر زن و شوهر مانند یک روح هستند در دو جسم و این همان مودتی است که قرآن از آن سخن می گوید.

خانم دریابادی با تأکید براینکه محبت باید بیان شود، تصریح کرد: زندگی عرصه محبت و عشق بازی زن و شوهر است و از امام معصوم بیان شده که عبادتی بالاتر از این برای مرد نیست که به همسر خود بگوید او را دوست دارد.

وی با بیان اینکه جهاد زن نیز خوب شوهرداری است، تصریح کرد: اگر زنی به همسر خود بگوید که من در تمام مدتی که با تو زندگی کرده ام از تو خیری ندیدم تمام عبادات زن باطل شده و جهنمی می شود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: رسول خدا(ص) می فرمایند که نگاه محبت آمیز زن و شوهر نسبت به یکدیگر از اعتکاف در مسجد النبی افضل تر است.

خانم دریاباری با تأکید اگر در زندگی زن و شوهر نسبت به یکدیگر گذشت و ایثار داشته و اگر این ایثار و گذشت برای خداوند باشد، خداوند به زندگی آنها برکت عنایت می کند، یادآور شد: امام صادق(ع) می فرمایند که هر زنی که در مقابل بداخلاقی و بدهانی همسرش گذشت کند و در مقابل این بد دهانی ها پاسخی ندهد خداوند برای هر کلمه که همسرش به او می گوید؛ اجر یک روزه دار و شهید را در کارنامه عملش می نویسد که این موضوع نشان می دهد که گذشت و ایثار و محبت در زندگی زناشویی و برقراری آرامش اهمیت بسیار زیادی دارد./968/پ202/ی

ارسال نظرات