۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۸۵۶۱۲
عضو هیات علمی دانشگاه تهران:

کنگره بین‌المللی توسعه و تعالی علم در پرتو عقلانیت وحیانی برگزار می‌شود

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: کنگره بین‌المللی توسعه و تعالی علم در پرتو عقلانیت وحیانی با تأکید بر اندیشه‌های حضرت آیت الله جوادی آملی، برگزار می‌شود.
آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدعلی عبداللهی دبیر کنگره و عضو هیات علمی دانشگاه تهران، امروز در نشست خبری کنگره بین‌المللی توسعه و تعالی علم در پرتو عقلانیت وحیانی با تأکید بر اندیشه‌های علامه جوادی آملی، که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اهداف این همایش، گفت: هدف از برگزاری کنگره توسعه و تعالی علم در راستای اهداف جمهوری اسلامی است.

وی افزود: امروز در غرب توسعه علوم انسانی بر پایه سکولاریسم و لیبرالیسم بناشده است، ما در این کنگره تلاش می‌کنیم توسعه علم را مبتنی وحی بررسی کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران عنوان کرد: با بررسی‌های انجام داده متوجه شدیم که منظومه فکری حضرت آیت‌الله جوادی آملی می‌تواند بستر مناسبی در پشتوانه عملی این کنگره باشد.

حجت‌الاسلام عبداللهی بابیان اینکه در این کنگره قرار است نظریه علم دینی و عقلانیت وحیانی موردبحث و بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: سی نفر از دانشمندان تراز اول علوم انسانی و اسلامی دنیا و کشورمان اعضای هیات علمی این کنگره هستند.

وی افزود: ازجمله این سی نفر حجت‌الاسلام خاموشی، رضا داوری اردکانی، حجت‌الاسلام پارسانیا، محمدرضا بهشتی، مهدی گلشنی، محمدعلی مهدوی‌‌راد و همچنین سیدحسین نصر از دانشگاه جرج واشنگتن و ضیا‌ء‌الدین سردار، اعضای هیات علمی این کنگره هستند.

دبیر کنگره با اشاره به اینکه کنگره در اردیبهشت 97 برگزار خواهد شد، ابراز کرد: فراخوان این کنگره به سراسر دنیا ارسال خواهد شد همچنین سایت کنگره به آدرس http://icajcongress.ir و با سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی طراحی و راه‌اندازی شده است که علاقه‌مندان برای ارسال مقالات خود می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کتاب مرجع اندیشه‌های بنیادین حضرت آیت‌الله جوادی آملی به سه زبان در دست نگارش است که روز برگزاری کنگره رونمایی می‌شود این کتاب مرجع شامل شانزده مقاله است.

آدرس دبیرخانه قم، کیلومتر 5 جاده قدیم تهران، پردیس فارابی دانشگاه تهران، پست الکترونیکی icaj@ut.ac.ir ، و شماره تلفن دبیرخانه 02536166268 است./202/807/ب1

ارسال نظرات