۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۴۸۵۹۲۰
شاعر و نویسنده حوزوی مطرح کرد؛

مرحوم عزیزی شیفته شخصیت رهبر انقلاب

متقی گفت: به اندازه ای مرحوم عزیزی شیفته ولایت بود که در جلساتی که با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان به مرحوم عزیزی تذکراتی را می دادند که مواظب باشید گرفتار غلو نشوید.
تقی متقی

تقی متقی، شاعر و نویسنده حوزوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت درگذشت احمد عزیزی شاعر انقلاب اسلامی اظهار داشت: مرحوم عزیزی از شعرای برجسته انقلاب بود که هم در شعر و هم در نثر آثار موفقی را از خود به یادگار گذاشته است.

وی با بیان این که بخش زیادی از اشعار مرحوم عزیزی اشعار مذهبی است و به ویژه درباره حضرت زهرا(س) اشعار نابی سروده است، خاطرنشان کرد: اشعار مذهبی و آیینی مرحوم عزیزی عامل اصلی محبوبیتش در میان مردم بود.

متقی با بیان این که مرحوم عزیزی پیرو ولایت بود، اظهار داشت: به اندازه ای مرحوم عزیزی شیفته ولایت بود که در جلساتی که با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان به مرحوم عزیزی تذکراتی را می دادند که مواظب باشید گرفتار غلو نشوید؛ ولی مرحوم عزیزی باز هم گمان می کرد در مدح مقام معظم رهبری کم گفته است.

شاعر و نویسنده حوزوی گفت: مرحوم عزیزی مطالعات زیادی در علوم مختلف داشت و از فلسفه و عرفان گرفته تا مباحث ادبی را به دقت مطالعه می کرد و آگاهی داشت، از سویی دیگر ذوق و احساسات بسیار قوی در عرصه هنر دارا بود.

وی تصریح کرد: مرحوم عزیزی در ابتدای انقلاب مثنوی های بسیار زیبایی می سرود و این روال را در سال های بعد هم ادامه داشت.

متقی افزود: عزیزی در غزل هم استعداد زیادی داشت و اشعارش رنگ و بوی سبک هندی داشت و این نشان از توانایی ذوقی او دارد که در غزل، مثنوی، رباعی و دو بیتی آثار ماندگاری را از خود بر جای گذاشته است./843/ت302/س

ارسال نظرات