۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۴۸۶۰۵۹
عضو كميسيون آموزش مجلس:

خدمت به مردم نیازمند ايثار مسؤولان است

عضو كميسيون آموزش مجلس، فعاليت در شرايط اقتصادي امروز را سخت و طاقت فرسايي دانست و گفت: لازمه فعاليت، خدمتگزاري و مسؤوليت در كشور نيازمند ايثار فراواني است.
سيد جواد ساداتي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، سيد جواد ساداتي نژاد، عضو كميسيون آموزش مجلس ظهر امروز در مراسم توديع و معارفه رييس دانشگاه علوم پزشكي كاشان كه در سالن آمفي تئاتر اين دانشگاه برگزار شد، گفت: كاشان در طول تاريخ حتي يك روز مركز استان نبوده است، اما در تاريخ و تمدن و فرهنگ ايران صاحب نام است.

وي افزود: هرچند اصفهان و تبريز از شهرهاي صاحب نام كشور هستند اما آنها نزديك به دويست سال پايتخت بوده و حكومت ها در اين شهر سرمايه گذاري كرده اند، اما اگر كاشان در كنار اين نامهاي بزرگ درخشيده است به دليل توانمندي كاشان در حوزه هاي مشاركت مردم و خيرين اين شهرستان است.

ساداتي نژاد با اشاره به اينكه، گنج بي نهايت سرمايه براي دانشگاهها و دانشگاه علوم پزشكي كاشان مردم و خيرين هستند، اظهار داشت: مردم و خيرين سرمايه اي جاويد و تمام نشدني هستند كه تمركز فوق العاده تر در حوزه خيرين، يكي از راهكارهايي است كه مي‌تواند دانشگاه علوم پزشكي كاشان بيشتر و پروفروغ ترو درخشان تر به پيش ببرد.

عضو كميسيون آموزش مجلس، گفت: ظرفيت خيرين، ظرفيت قابل تقدير و توجهي است كه مي تواند خيلي از مشكلات در حوزه بهداشت و درمان دو شهرستان كااشن و آران و بيدگل را كاهش بدهد.

به گفته وي، دانشگاه علوم پزشكي كاشان، در اين منطقه به دليل گستردگي و گردشگر پذيري بار حوزه سلامت شمال استان اصفهان حتي استانهاي همجوار را نيز به دوش دارد، بنابراين اين حوزه گسترده دانشگاه علوم پزشكي كاشان نيازمند حمايت قوق العاده تري است.

ساداتي نژاد با تأكيد بر اينكه توسعه دانشگاه علوم پزشكي به يك جهش و توسعه جديد نياز دارد، عنوان كرد: منابع طبيعي و گياهان دارويي و حوزه صنعت گياهان دارويي در منطقه كاشان نشان دهنده اين است كه مي توان دانشكده دارو سازي را دركاشان تأسيس كرد و زمان آن رسيده است كه دانشگاه علوم پزشكي كاشان بتواند افقهاي بالاتري را با همكاري مجموعه شهرستان داشته باشد

نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس گفت: با اجراي طرح تحول سلامت انتظارمردم اين بود كه بيمارستان جايگزين بيمارستان شهيد بهشتي محقق شود و در اين زمينه فعاليتهايي نيز انجام شد اما اين بيمارستان تا به امروز به سرانجام نرسيده است و سرانه اي كه به لحاظ تخت بيمارستاني در مجموعه شهرستان كاشان و آران و بيدگل وجود دارد نسبت به سرانه كشوري كمتر است كه نيازمند توجه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي به اين مهم است.

وي افزود: حدود 110 ميلياردي دانشگاه علوم پزشكي كاشان از سازمان تأمين اجتماعي طلبكار است كه رييس سازمان تأمين اجتماعي قول پرداخت آن را تا عيد امسال داده است تا بخشي از مسائل و مشكلات مالي برطرف شود.

ساداتي نژاد گفت: براي اعتلاي دانشگاه علوم پزشكي كاشان به وحدت و انسجام و همدلي نياز است كه اين همدلي و وحدت است كه قدرت توليد مي كند تا دانشگاه گام بلندي را براي افقهاي آينده بردارد و اين مهم با توجه به ظرفيت هايي كه در دو شهرستان كاشان و آران و بيدگل است محقق شدني است.  

در ادامه محمد حسين اعرابي رييس سابق دانشگاه علوم پزشكي كاشان تشکر خاضعانه از خداوند براي اين فرصت خدمتگذاري کرد و گفت: فعاليت در حوزه سلامت، سخت و پر از فراز و نشيب است.

وي، معرفي معاونت غذا و داروي دانشگاه به عنوان قطب کشور در کنترل کيفي گلاب و عرقيات، ارتقاء دانشگاه به تيپ يک، اخذ مجوز راه اندازي دانشکده دندانپزشکي و کسب مقام برتر دانشگاه در جشنواره قرآني دانشگاهيان در شش سال متوالي را از مهمترين افتخارات دانشگاه برشمرد.

اعرابي، با اشاره به  افزايش تعداد اساتيد دانشگاه از 3 نفر به 16 نفر و افزايش تعداد دانشياران دانشگاه از 23 نفر به 45 نفر، اظهار داشت: طي شش سال اخير 3 رشته دکتري تخصصي دستياري، 9 رشته دکتري تخصصي P.h.D و 9 رشته کارشناسي ارشد راه اندازي شده است.

وي، همچنين تأسيس 8 مرکز تحقيقات در دانشگاه، اخذ 4 مجوز انتشار مجلات انگليسي زبان و افزايش تعداد مقالات ايندكس شده ISI  وpub med  دانشگاه از 34 مقاله به 192 مقاله را از مهمترين دستاوردهاي دانشگاه در حوزه معاونت تحقيقات و فناوري عنوان کرد.

اعرابي همچنين گزارش مبسوطي از فعاليتهاي انجام شده در راستاي اجراي طرح تحول سلامت در حوزه هاي درمان، بهداشت و آموزش و نيز پروژه هاي افتتاح شده، آماده بهره برداري و در حال احداث دانشگاه را ارائه كرد و  از تلاش و تعامل تمامي همکاران، پزشکان و اعضاي هيئت علمي و کارکنان دانشگاه در طول خدمت خويش تقدير و تشکر کرد.

لازم به ذكر است، در پايان اين مراسم كه با حضور طاهر موهبتي معاون برنامه ريزي، هماهنگي و امور حقوقي وزير بهداشت، سيد جواد ساداتي نژاد نماينده مردم شهرستان هاي کاشان و آران و بيدگل در مجلس و خيرين  سلامت شهرستان كاشان برگزار شد، از زحمات 70 ماهه دكتر محمد حسين اعرابي رييس قبلي دانشگاه علوم پزشكي كاشان تقدير و تجليل شد و دكتر ابراهيم كوچكي نصرآبادي به عنوان رييس جديد دانشگاه علوم پزشكي كاشان معرفي شد. /1307/202/ب1

ارسال نظرات