۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۴۸۶۱۷۴
معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان:

فرهنگ آمریکایی زندگی ها را به سمت نابودی هدایت می کند

حجت الاسلام شاه حیدری با بیان این که فرهنگ آمریکایی زندگی ها را از بین می برد، گفت: متأسفانه بعضی از مردم فرهنگ آمریکایی را جایگزین فرهنگ اسلامی کرده اند و فکر می کنند فرهنگ غربی انسان را خوشبخت می کند.
فرهنگ اسلامی

حجت الاسلام حامد شاه حیدری، معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: بعضی از مردم نگویند که جامعه از دست رفته و اسلام در حال نابود شدن است.

وی افزود: کشور ایران امروزه به جایی رسیده که می‌تواند اسلام را به دیگر کشورها صادر کند و بگوید عامل اصلی پیشرفت کشور ایران در سال های اخیر این بوده که مردم این کشور پایبند به ارزشهای اسلامی بوده اند.

حجت الاسلام شاه حیدری با بیان این که زنگ خطر بی فرهنگی در کشور ایران به صدا در آمده، ابراز داشت: متأسفانه بعضی از قشرهای مردم فرهنگ آمریکایی را جایگزین فرهنگ اسلامی کرده اند و فکر می کنند فرهنگ غربی انسان را به درجات بالا می رساند.

وی ابراز داشت: زمانی کشور ایران می تواند فرهنگ اسلامی را داشته باشد که مسؤولان و متولیان فرهنگی پایبند به اصول و ارزش های اسلام باشند و مسؤولان بدانند که مردم برای احیای فرهنگ خود به آن ها نگاه می کنند.

استاد حوزه علمیه ماهان با توجه به این که مسؤولان به فرهنگ کشور اهمیت دهند و بدانند که اگر فرهنگ در بین مردم نباشد دیگر کشور در حال نابود شدن است، بیان داشت: جنگ نرم یکی از مباحث مهمی بوده که رهبر انقلاب در سخنرانی های خود به مردم گفته که جنگ نرم از جنگ سختی که با توپ و تفنگ بوده، سخت تر است.

وی ابراز داشت: زیرسازی های فرهنگ باید در کشور از سوی متولیان فرهنگی درست شود و تا زمانی که مسؤولان به فکر فرهنگ نباشند و بودجه و کار جهادی در این عرصه صورت نگیرد، امکان دور شدن مردم از فرهنگ دین اسلام وجود دارد.

حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره به این که مردم ایران به فرهنگ اسلام محمدی احترام می گذارند، خاطرنشان کرد: کشور ایران فضای مجازی پاکی را در اختیار ندارد و یکی از دلایلی که مردم به طرف ولنگاری فرهنگی رفته اند، به سبب فضای مجازی گناه آلوده است.

وی ادامه داد: کشور ایران باید اینترنت مستقل داشته باشد و متخصصان ایرانی باید در این کار حضوری جهادانه داشته باشند تا کشور ایران از فضای مجازی خوبی برخورددار باشد.

کارشناس مسائل دینی با تأکید بر این که مسؤولان باید به دنبال اینترنت ملی باشند، بیان داشت: کنترل فضای مجازی زمانی برای مردم ایران به دست می آید که کشور ایران اینترنت مستقلی برای خود داشته باشد تا از فضاهای گناه آلود دور شود زیرا فضاهای مجازی امروزه که از سمت آمریکا بوده، چیزی جز ترویج گناه نیست.

وی در پایان گفت: آگاهی دادن به خانواده ها نسبت به فضاهای مجازی یکی از کارهای مهم روحانیان و متولیان فرهنگی است تا مردم را نسبت به خطر فضاهای مجازی آگاهی کنند./9707/302/ب2

ارسال نظرات