۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۴۸۶۴۲۵
صالحی امیری:

توسعه باید از فرهنگ آغاز شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه توسعه باید از فرهنگ آغاز شود، گفت: سرمایه فقط اقتصادی نیست و ایران نیز تنها نفت نیست؛ بلکه ایران ما فرهنگی است و باید سیستان و بلوچستان را فرهنگی دید.
همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه با حضور وزیر ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، سیدرضا صالحی امیری، امشب در دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه سیستان و بلوچستان که در تالار اشراق زاهدان برگزار شد، گفت: یک میلیارد و 700 میلیون تومان برای توسعه برنامه های زیرساختی، جدا از یک میلیارد تومان بودجه وزارت فرهنگ به سیستان و بلوچستان در سال 95 در مباحث فرهنگی تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه هنرمندان و اصحاب رسانه سرمایه های بزرگ فرهنگی و انسانی هستند، تصریح کرد: سرمایه فقط اقتصادی نیست و ایران نیز تنها نفت نیست؛ بلکه ایران ما فرهنگی است و باید سیستان و بلوچستان را فرهنگی دید.

صالحی امیری با اشاره به اینکه نفت ما را به هدف متعالی توسعه نرسانده است، عنوان کرد: اگر توسعه را از مقصد فرهنگی آغاز کنیم، قطعا جامعه ای توسعه یافته خواهیم داشت، همچنین جامعه ای که در آن فقر و طلاق باشد توسعه پیدا نخواهد کرد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان به لحاظ تمدن تاریخی و فرهنگی هویتی عظیم دارد که می تواند قطب فرهنگی توسعه ملی کشور باشد. تمدن سیستان و بلوچستان بیش از پنج هزار سال قدمت دارد و ایرانیان باید به وجود این استان احساس غرور کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: در ۶۰۰ سال قبل از میلاد نیز در تاریخ از این استان سخن گفته شده که متأسفانه قدر این تمدن و فرهنگ گرانقدر را ندانسته ایم.

صالحی امیری، سیستان و بلوچستان را سرزمین بزرگان و اسطوره های شاهنامه خواند و عنوان کرد: سیستان و بلوچستان فخر ایرانیان و گنج ناشناخته ای در جغرافیای منطقه به شمار می‌رود.

وی رسالت صدا و سیما و رسانه های استانی را به تصویر کشیدن درخشانی استان دانست وگفت: این کار و درخشیدن سیستان و بلوچستان در کشور و دیگر کشورها بستگی به اراده فرهنگ و هنر دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه گفتگوی فرهنگی شعار دولت تدبیر و امید است، خاطرنشان کرد: باید این شعار در استان سیستان  وبلوچستان نیز آغاز شود.

وی عقلانیت را قدم اول برای رسیدن به اعتدال فرهنگی دانست و افزود: اگر بخواهیم به اعتدال فرهنگی دست پیدا کنیم باید عقلانیت را در امور به کار بریم، مرزهای فرهنگی تعریف و به انسجام و تنوع فرهنگی توجه ویژه شود.

صالحی امیری اظهار داشت: سیستان و بلوچستان می تواند مرکز تولید انیمیشن، صنایع دستی و صنایع فرهنگی ایران و کشورهای همسایه باشد.

وی در رابطه با بیمه هنرمندان اظهار کرد: خوشبختانه در بحث بیمه هنرمندان مشکل جدی نداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلات صنعت چاپ در سیستان و بلوچستان را جدی قلمداد و تصریح کرد: تلاش برای شناخته شدن این صنعت و برخورداری آن از تسهیلات صنایع انجام خواهد شد./831 / 202/ص

ارسال نظرات