۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۴۸۶۴۳۱
مبلغ هندوستانی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

پیام مهم سفر آیت الله اراکی به هندوستان/ مشکل اصلی هند اسلام آمریکایی است

مبلغ برجسته هندوستانی تاکید کرد که مشکل اصلی هندوستان اقدامات مخرب وهابیت و توطئه‌های اسلام آمریکایی است.
 کنفرانس اتحاد اسلامی در لکهنو هند

حجت الاسلام سید رضا حسین، استاد حوزه علمیه و مبلغ برجسته هندوستان در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به تمدن و فرهنگ کهن هندوستان، گفت: کشور ما کشور هزار ادیان است و پیروان ادیان و مذاهب مختلف زندگی مسالمت آمیزی کنار یکدیگر دارند و حتی در مراسم مذهبی یکدیگر مشارکت می‌کنند.

وی به تلاش‌های استکبار برای برهم زدن این وفاق ملی اشاره کرد و گفت: دسیسه‌های دشمنان در کنار ناآگاهی برخی از مردم، گاها موجب خدشه دار شدن اتحاد ملی هندوستان و همزیستی مسالمت آمیز پیروان مذاهب مختلف شده است. متاسفانه امروز ما در هندوستان شاهد یک عقب رفت در این زمینه هستیم.

ايران اسلامی به رهبری امام خامنه ای جلوی استکبار ایستاده است
این روحانی هندوستانی، تئوری و عملکرد امام خمینی (ره) را روشنگرانه توصیف و تصریح کرد: حضرت امام (ره) در مورد اختلافات مذهبی بینش بسیار خوبی داشت و طرح مسائلی از قبیل امت واحده و وحدت جهان اسلام را در راستای مقابله با اهداف استکباری می‌توان تحلیل کرد. در برهه کنونی هم جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خامنه ای توانسته به مقابله با توطئه‌های دشمنان بپردازد.

حجت الاسلام سید رضا حسین با تاکید براینکه تقویت آل‌سعود از سوی غربی‌ها برای مقابله با خط اسلام ناب بوده است، گفت: گفتمان اسلام آمریکایی مبتنی بر ایجاد اختلاف بین مسلمانان در راستای منافع استکباری است و هند نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند. ما در سال‌های اخیر تلاش بسیاری را برای روشنگری مردم هند کرده ایم تا آنها از ماهیت وهابیت مطلع شوند.

این استاد حوزه علمیه هندوستان، سوءاستفاده وهابیت از ناآگاهی مسلمانان را چالشی جدی خواند و افزود: برای مقابله با این مسئله کنفرانس‌ها، نشست‌ها و مجالس تقریب بین مذاهب بسیاری را برگزار کردیم. در سال‌های اخیر توانستیم صفویه، اهل خانقاه و  دیگر فرقه‌های اهل تسنن را به مراسم خود دعوت کنیم. آنها علاوه بر شرکت در مراسم مذهبی شیعیان سخنرانی کرده و دیدگاه‌ خود را در مورد مسائل مختلف تبیین می‌کنند.

سفر آیت الله اراکی به هند برخی ذهنیت ها را تعدیل کرد
وی سفر اخیر آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به هندوستان را موثر و مفید ارزیانی کرد و گفت: سفر ایشان پیام مهمی را برای مسلمانان هندی داشت مبنی براینکه سیاست سیاست جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر وحدت جهان اسلام است و در این راستا ایران نه به شعار بلکه به عمل اعتقاد دارد.

حجت الاسلام سید رضا حسین گفت : سفر آیت الله اراکی به شهرهای مختلف هندوستان و دیدار با برادران اهل سنت از یک سو گامی در راستای وحدت اسلامی بود و از سوی دیگر برخی ذهنیت‌ها و برداشت‌های نادرست را تعدیل کرد. خیلی‌ها متوجه شدند چه کسانی به نام اسلام تیشه به ریشه این دین الهی می‌زنند.

وی ادامه داد: مطمئنا کسی که با هدف رضایت الهی قدمی در راستای وحدت اسلامی بر دارد خداوند متعال به او یاری می‌رساند. ما در هندوستان همه ظرفیت‌های خود را معطوف مقابله با ظلم و اعانت اسلام کرده ایم و امیدواریم خداوند متعال در این راه به ما یاری رساند.

این استاد حوزه علمیه هندوستان اراده خارجی برای برهم زدن وحدت هندوستان را بزرگ‌ترین مشکل این کشور دانست و گفت: مبالغ هنگفتی صرف ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی هندوستان می‌شود که تنها راه مقابله با آن وحدت مسلمانان و هوشیاری نسبت به اهداف دشمنان است./983/ب914/ک

سید فیض رضوی
ارسال نظرات