۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۴۸۶۴۳۳
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان:

200 کانون فرهنگی هنری در مساجد سیستان و بلوچستان فاقد امکانات اولیه هستند

حجت الاسلام پودینه گفت: تعداد ۲۰۰ کانون فرهنگی و هنری در سیستان و بلوچستان از امکانات اولیه فرهنگی محروم هستند که این موضوع توجه مسؤولان را می‌طلبد.
حجت الاسلام مهدی پودینه، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام مهدی پودینه، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان پنجشنبه شب در مراسم دیدار اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه سیستان و بلوچستان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در تالار اشراق زاهدان برگزار شد، ضمن تبریک سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: تا کنون 1226 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان سیستان و بلوچستان ثبت شده است.

وی افزود: تعداد کانون های مساجد استان سیستان و بلوچستان از حیث تعداد جزء استان های درجه یک کشور است.

حجت الاسلام پودینه با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد تنها مختص مساجد شیعه یا سنی نیست بلکه هر دو گروه را در بر می گیرد، عنوان کرد: 544 کانون در مساجد اهل سنت و 682 کانون در مساجد اهل تشیع فعال است.

وی افزود: از 1226 کانون فرهنگی فعال در مساجد استان، تعداد 914 کانون در مناطق روستایی و عشایری فعال است و می توان گفت که 70 درصد مجموع کانون‌های فرهنگی مساجد در نقاط روستایی هستند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان ادامه داد: این موضوع نگاه ویژه جمهوری اسلامی به مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته را نشان می دهد.

وی گفت: در بازدیدهایی که از کانون های فرهنگی هنری استان انجام شده، پشتکار مردم شیعه و سنی را دیده ایم که با وجود کمترین امکانات، بهترین فعالیت های فرهنگی و دینی را در مساجد خود دارند.

حجت الاسلام پودینه خاطرنشان کرد: با وجود فعالیت ها و حمایت های ویژه ستاد، 200 کانون فرهنگی و هنری در استان داریم که از امکانات اولیه فرهنگی محروم هستند که این امر اهتمام ویژه ای را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه مساجد ظرفیت عظیمی برای جذب جوانان و پرورش نیروهای خوب انقلابی دارد، عنوان کرد: اگر بتوانیم در مساجد دوره های آموزشی داشته باشیم، می توانیم نیروهای انقلابی خوبی برای کشور تربیت کنیم.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان اضافه کرد: هر شخصی که دغدغه فرهنگی داشته باشد ولی آموزش های لازم آن کار را ندیده باشد، موفقیتش در برابر کسی که دوره های فرهنگی را دیده، خیلی کم خواهد بود./202/831/ب1

ارسال نظرات