۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۴۸۶۶۲۶
قائم‌مقام تولیت آستان مقدس حسنی تبیین کرد؛

منزلت زیارت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی

قائم‌مقام تولیت آستان مقدس حسنی با اشاره به منزلت زیارت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی در بیان روایات گفت: رهبر معظم انقلاب از این مکان مقدس به عنوان قبله تهران تعبیر فرموده‌اند.
 آستان مقدس حضرت عبد العظیم حسنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جواد اکبریان پیش از ظهر امروز در کنفرانس خبری سومین اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام با اشاره به این‌که آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی یکی از اعتاب معتبر و ایدئولوژیک شیعه است، اظهار داشت: آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در پایتخت ایران قرار دارد این در حالی است که رهبر معظم انقلاب از این مکان مقدس به عنوان قبله تهران تعبیر فرموده‌اند.

قائم‌مقام تولیت آستان مقدس حسنی با اشاره به منزلت زیارت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی در بیان روایات عنوان داشت: زیارت این حرم مطهر در ادبیات روایی به منزله زیارت امام حسین (ع) توصیف‌شده است؛ این در حالی است که این مکان مقدس زائران زیادی از کشورهای مختلف به‌ویژه لبنان، عراق، سوریه، سایر کشورهای عربی و همچنین پاکستان و هندوستان را به خود دیده است.

اکبریان به هویت زیارت در فرهنگ اسلامی اشاره داشت و گفت: شکل‌گیری هم‌اندیشی وهم افزایی بین اعتاب از لوازم اولیه جهان اسلام در عصر حاضر است.

قائم‌مقام تولیت آستان مقدس حسنی به نظر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: آیت‌الله ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم سال‌ها به این نقطه و فکر رسیده بود که ما باید همه عتبات مقدس گردهم آیند و از فکر و برنامه‌های هم استفاده کرده و تجربیات خود را درزمینه فرهنگی و سایر مسائل اجرایی منتقل کنند تا سطح خدمات به زائران افزایش یابد.

اکبریان بقاع متبرکه را از نقطه کانونی فرهنگ پویای شیعه توصیف کرد و ابراز داشت: حضور میلیون‌ها زائر در آستان‌های مقدس  دلیلی بر کانونی بودین این اماکن مقدس در معادلات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است.

قائم‌مقام تولیت آستان مقدس حسنی بابیان این‌که گردهمایی نمایندگان عتاب مقدسه از دغدغه‌های اصلی آیت‌الله ری‌شهری است، گفت: تاکنون طرحی مبنی بر اینکه همه مسؤولان عتبات در یک زمان و مکان گردهم آیند، وجود نداشت؛ بر این اساس امیدواریم این مجمع، آثار خیروبرکت زیادی داشته باشد و هرکدام از این تولیت‌ها که در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با به اشتراک گذاشتن این تجارب مقدمه ارائه یک خدمت معیار به زائران عتاب محیا شود./۸۳۷/پ202/ی

ارسال نظرات