۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۴۸۶۹۱۴
عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان:

حفظ عفت عمومی در گرو ازدواج به موقع است

عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان در حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: ازدواج بزرگترین راه برای تشکیل خانواده و حفظ عفت عمومی است و تأخیر آن سبب زیاد شدن فساد در جامعه می شود.
الاسلام والمسلمین محمد حسین رجایی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدحسین رجایی خراسانی، عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان امروز در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) اظهار کرد: یکی از دلایل توحید نظم حاکم در هستی است، خداوند آنقدر جهان را با نظم آفریده است که این نظم دلیل بر وحدانیت اوست؛ طلوع و غروب خورشید، شب و روز و فصل های چهارگانه از مصداق‌های این نظم است.

وی افزود: تأنی و آرامش از جانب پروردگار است و شتاب و عجله کار خوبی نیست ولی برخی شرایط و موارد چون ادای دین، دفن میت، تزویج دختران و پسران خود استثنا هستند که در انجام آن باید شتاب کرد.

مدیر مرکز فقهی اهل بیت مشهد عنوان کرد: ادای دین یکی از این موارد است چه حق الله و چه حق الناس از دیونی است که باید در ادای آن عجله کرد، نماز از دیون الهی است که اقامه اول اول وقت رضوان الله و نماز آخر وقت غفران الله است.

وی با بیان اینکه حق الناس از حق الله مهم‌تر است، گفت: بنا به روایات اگر فرد در حال نماز باشد و طلبکار طلب خود را از او مطالبه کند، چنانچه بتواند در بین نماز طلب او را بدهد، باید در همان حال بپردازد و اگر بدون شکستن نماز، دادن طلب او ممکن نیست باید نماز را بشکند و طلب او را بدهد، بعد نماز را بخواند.

حجت الاسلام رجایی خراسانی با اشاره به ازدواج جوانان ادامه داد: غریزه جنسی چه در دختر و چه در پسر مانند غذا است همانند شخص گرسنه که نیاز به غذا دارد و باید این نیازش نیز تأمین شود.

وی افزود: ازدواج از مسائلی که است که باید در آن عجله و شتاب کرد وگرنه مفاسد در جامعه زیاد می شود، ازدواج بزرگترین راه برای تشکیل خانواده و حفظ عفت عمومی است.

عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان ابراز کرد: متأسفانه امروز برخلاف دستور اسلام ازدواج جوانان خیلی زیاد به تأخیر افتاده است؛ جوان در اوج شهوت در تجرد به سر می برد، دورانی که حفظ عفت و پاکدامنی یعنی همان جهاداکبر خیلی سخت است.

مدیر مرکز فقهی اهل بیت مشهد مطرح کرد: برخی از رسم و رسوم های نادرست و غلط از جمله تهیه جهیزیه و سیسمونی فروان، مهریه های بالا مانع این مهم شده است؛ الگو بودن حضرت زهرای مرضیه(س) افسانه و داستان نیست بلکه باید به آن توجه داشت و از آن درس گرفت.

وی با بیان اینکه زمینی که فرد عذب روی آن می خوابد 70 مرتبه به خدا پناه می برد. اظهار کرد: جوان مجرد حیران و سرگردان است، نه تمرکز فکری و نه تمرکز جسمی دارد که با ازدواج سامان می یابد و نعمت‌های الهی بر او سرازیر می شود.

حجت الاسلام رجایی خراسانی افزود: ازدواج و اتخاذ همسر سبب ازدیاد روزی می شود و نعمت های خداوند به وفور شامل حالش می شود، کسانی که از ازدواج ترس دارند توکل‌شان کم است و به قدرت خداوند امید ندارند که او روزی‌رسان است./202/1308/ب1

ارسال نظرات