۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۴۸۶۹۶۰
آیت‌الله ری شهری:

رعایت انصاف در مسائل سیاسی و انتخاباتی ضروری است

آیت‌الله ری شهری گفت: همه افراد قبل از انتخابات و درگیری‌های سیاسی باید حق و انصاف را نسبت به کسانی که با آنها مخالف و یا موافق هستند رعایت کنند.
ریشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان مقدس برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «اهل ایمان قیام کنند و برای رضای خدا شهادت دهند حتی اگر این گواهی به زیان آنان تمام شود».

وی افزود: مضمون کلام الهی در آیه 8 سوره مائده این چنین است «نه تنها درباره دوستان شهادت و گواهی حق بدهید بلکه برای دشمنانتان نیز از شهادت دادن حق اجتناب نکنید»، دشمنی و کینه نباید سبب شود انسان درباره دشمن شهادتی غیر از حق بگوید.

آیت‌الله محمدی ری شهری با تاکید براینکه انسان باید در همه امور تقوا پیشه کند، ابراز کرد: انسان در هنگام شهادت باید تقوای الهی را رعایت کند چرا که خداوند بر همه امور آگاه است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به روایتی از امیرمومنان علی(ع)، گفت: حضرت به امام حسین(ع) این چنین توصیه می‌کنند «یکی از وصیت‌های من این است که عدالت را نسبت به دوست و دشمن فراموش نکن» در جای دیگر می‌فرمایند: «عادل‌ترین مردم کسانی هستند که با افرادی که نسبت به آنان ظلم کرده‌اند با انصاف رفتار می‌کنند».

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ادامه با تاکید بر اینکه مطالعه این روایات قبل از انتخابات و درگیری‌های سیاسی امری لازم و ضروری است تا شخص بداند به چه میزان پیرو آیات الهی است، عنوان کرد: لازم است انسان قبل از انتخابات و درگیری‌های سیاسی حق و انصاف خود را نسبت به کسانی که با آنها مخالف است مورد ارزیابی قرار دهد تا بداند به چه میزان حق را رعایت می‌کند و این طور نشود که اگر انسان با کسی بد شد دیگر خوبی‌های او را نادیده بگیرد و یا اگر خوب شد دیگر بدی‌های او را فراموش کند.

رییس دانشکده علوم حدیث در پایان ادامه داد: در روایت است «به ندرت دیده می‌شود که زبان انسان نسبت به انتشار خوبی و بدی انسان‌ها انصاف داشته باشد» برای مثال اگر انسان با کسی خوب شد دیگر اعمال او را مورد نقد قرار ندهد و یا برعکس اگر انسان با فردی بد شد دیگر خوبی‌های او را بیان نکند./202/813/ب1

ارسال نظرات