۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۴۸۷۰۸۷

نشست هم اندیشی معاونان تبلیغ مدارس علمیه قم

نشست هم اندیشی معاونان تبلیغ مدارس علمیه استان قم با حضور مدیر و معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه و جمعی از معاونان تبلیغ مدارس علمیه استان قم برگزار شد.
نشست هماهنگی معاونان تبلیغ مدارس حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در نشست هم اندیشی معاونان تبلیغ مدارس علمیه استان قم که امروز در مدرسه علمه دارالشفای قم برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال مهم ترین رسالت حوزه را تبلیغ دانست و گفت: اگر راه تبلیغ را به طلاب نشان دهیم پژوهش هم درست خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت ورود طلاب به علوم مور نیاز مردم از جمله فضای مجازی به وظایف طلاب در امر تبلیغ اشاره کرد و اظهار داشت: طلاب باید بر علوم پایه حوزه مسلط باشند و ارتباط بیشتری با قران داشته باشند و با عمل به امور تربیتی و روایات تأثیر کلام خود را در میان مردم بیشتر کنند.

همچنین حجت الاسلام شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه استان قم، با بیان این که برای رسیدن به مطلوب مقدماتی لازم است، گفت: ما به دنبال این هستیم که معاونت تبلیغ در مدارس فعال باشد و در هر ماه یک بار جلسه ای را برای هماهنگی برگزار کنیم.

وی با بیان این که بنابر نظر مدیر حوزه های علمیه یکی از نیروهای رسمی باید تعیین شود تا ساعت مشخصی را برای برنامه های تبلیغی در مدارس وقت بگذارد، ابراز داشت: ارائه گزارش از کارهای تبلیغی لازم است و تقاضا دارم که هم در مدارس کار تبلیغی انجام دهند و هم به معاونت تبلیغ گزارش دهند.

در ادامه حجت الاسلام معصومی، مدیر اداره فرهنگی معاونت تبلیغ استان قم با اشاره به طرح های تبلیغی معاونت تبیلغ برای طلاب استان قم از نام نویسی طرح تربیت راهنما تا پایان فروردین 96 خبر داد و گفت: مهمترین وظیفه معاونت تبلیغ در مدارس استان قم تربیت مبلغ است.

وی به بیان وظایف معاونان تبلیغ در مدارس پرداخت و افزود: معاونت های تبلیغ افزون بر فعالیت های فرهنگی در مدارس وظیفه دارند فضای آموزش تبلیغ را برای طلاب فراهم کنند و هر مدرسه نهادها و مساجد و دیگر اماکن اطراف خود را پوشش تبلیغی دهد.

همچنین حجت الاسلام جلیلی، مدیر اداره ارتباط با نهادها و مساجد معاونت تبلیغ حوزه های علمیه استان قم در این جلسه با اشاره به تعامل اندک حوزه های علمیه استان در اجرای طرح بینات اظهار داشت: مدارس باید در امر تبلیغ ورود داشته باشند و مساجد، مدارس و ادارات اطراف حوزه های علمیه را پوشش دهند.

وی با اشاره به ضرورت ورود طلاب به امر تبلیغ ابراز داشت: ما حتی در تعامل با نیروی انتظامی و کلانتری ها احکام قضایی برای برخی از معاونان تبلیغ در مدارس علمیه قرار دادیم و امروز مدارس علمیه ظرفیت ارتباط با نیروی انتظامی را دارند.

حجت الاسلام جلیلی با بیان این که مدارس علمیه باید ظرفیت های آموزشی تبلیغی را فعال کنند، خاطرنشان کرد: طلاب باید در ابتدا نسبت به آسیب های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد و دیگر موارد آموزش ببینند و در این راستا گردهمایی هایی را در معاونت تبلیغ برگزار کردیم که متأسفانه مورد استقبال مدارس قرار نگرفته است.

مدیر اداره ارتباط با نهادها و مساجد معاونت تبلیغ حوزه های علمیه استان قم نسبت به خطر نفوذ فرق انحرافی در میان مردم و حتی طلاب هشدار داد و افزود: امروز در همین قم کلیسای خانگی تشکیل شده است و فرقه ها و ادیان مختلف در اطراف حرم فعالیت می کنند و اگر طلاب نسبت به این آسیب ها ورود نداشته باشند  به تدریج محدود شاهد گسترش آنها و محدود شدن طلاب خواهیم بود.

در ادامه حجت الاسلام مهدی یار، مدیر اداره رسانه معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان قم، با بیان این که مدیران حوزه علمیه نسبت به ضرورت آموزش سواد رسانه ای برای طلاب واقف هستند، ابراز داشت: حوزه های علمیه در سر فصل هایی از قبیل، ارتباط طلاب با صدا و سیما و هنرمندان، ورود طلاب به عرصه فضای مجازی و نشریات الکترونیک و تقویت طلاب برای ورود به عرصه جنگ نرم رسانه ای برای طلاب برنامه ریزی کرده است.

وی با بیان این که تبلیغ امروز صرفا تبلیغ سنتی نیست، گفت: معاونان تبلیغ امروز باید تبلیغ رسانه ای و اینترنتی را هم بلد باشند و ترویج کنند؛ مقام معظم رهبری فرمودند مهم ترین وظیفه روحانیت در این زمان ورود به فضای مجازی و تبلیغ نوین است.

حجت الاسلام مهدی یار با بیان این که ما در نامه ای به مدارس علمیه خواستار معرفی طلاب رسانه ای شده ایم، گفت: برخی از مدارس در این زمینه همکاری کردند و این طلاب را در مدرسه معصومیه جمع و گردهمایی را برگزار کردیم.

وی با بیان این که در آموزش سواد رسانه ای سبک زندگی رسانه ای به طلاب آموزش داده می شود، افزود: ما دوره های آموزش سواد رسانه ای را در مدارس علمیه سطح استان شروع کرده ایم و از مدرسه موسی بن جعفر کار را آغاز کردیم و در مدارس دیگر هم ادامه خواهد داشت.

مدیر اداره رسانه معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان قم با بیان این که درس سواد رسانه ای از امسال درس رسمی پایه دهم در مدارس آموزش و پرورش شده است، اظهار داشت: طلاب نباید از این موضوع غافل بمانند و افزون بر سبک زندگی رسانه ای باید تبلیغ در فضای مجازی را آموزش ببینند تا بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند./843/پ202/ج

ارسال نظرات