۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۴۸۸۷۱۶
سردار ادیبی:

سرعت پیگیری مطالبات رهبری در بخش راهیان نور

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت:به سرعت بعد از فرمایش آقا پیگیری موضوعات در برنامه‌های فرهنگی که در یادمان‌ها، مراکز اسکان و کاروان‌ها در حال برنامه ریزی برای اجرا است، پیگیری شد.
سردار نادر ادیبی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تسنیم، چندی پیش در 16 اسفندماه 95 رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولین و دست اندرکاران راهیان نور کشور با اشاره به یکنواخت نشدن فعالیت‌های این تشکیلات گفتند: «کارهای اجرائی با تشکیل دادن و راه‌اندازی تمام نمی‌شود؛ بایستی به‌طور دائم مراقبت کرد، مواظبت کرد که  اوّلاً کار پیش برود، ثانیاً درست پیش برود و منحرف نشود، ثالثاً اعتلاء داشته باشد و یکنواخت نباشد؛ این روایت «مَن ساوی یَومَاهُ وَ هُوَ مَغبون»،(7) در این مورد کاملاً صدق می‌کند.»

امام خامنه‌ای همچنین در بخش دیگری از سخنانشان به اهمیت روایتگری راهیان نور اشاره کردند و گفتند:« این گزارشگرانی که می‌روند در این مجموعه‌ها و افراد را هدایت می‌کنند، این‌ها بایستی بدانند که چه چیزهایی را در این گزارشگری باید گفت...اینجا محتوای گزارش بایستی پُر از تبیین، پُر از معرفت، پُر از بیان حقایق، پُر از نقاط برجسته و مثبت دوران دفاع مقدّس و ارزش‌های دفاع مقدّس باشد.»

سردار نادر ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد عدم یکنواختی فعالیت‌های راهیان نور گفت: تلاش‌هایی که توسط دست اندرکاران صورت می‌گیرد برای اهمیت همین موضوع است. برای اینکه ما نوآوری‌های ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف داشته باشیم. برای هر یادمان با توجه به هویت دفاع مقدسی و رزمی که در آن سرزمین اتفاق افتاده چه در شکلی که خود یادمان آن را ایجاد کرده و چه انطباقش با موضوعات عملیاتی که در آنجا انجام شده است نگاهی برای نوآوری در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: همچنین به سرعت بعد از فرمایش آقا پیگیری این موضوع در برنامه‌های فرهنگی که در یادمان‌ها، مراکز اسکان و کاروان‌ها در حال برنامه ریزی برای اجرا است در حال پیگیری است. امیدواریم در سال 96 اتفاقاتی که در یادمان‌ها و مناطق عملیاتی روی می‌دهد، بتواند به جذابیت بیشتر و عمق بخشی برای مردم در مناطق عملیاتی، هم در حوزه‌های دفاع مقدس و هم در حوزه‌های معنوی و بصیرتی کمک کند.

سردار ادیبی با اشاره به سفارش ویژه رهبری در مورد بحث روایتگری راهیان نور گفت: در بحث روایتگری در سال 96 ، طرح جامع راویان در حال تهیه است. در ستاد مرکزی راهیان نور آسیب شناسی‌ها و نقاط ضعف و قوت موضوعات حوزه روایتگری در حال استخراج است. همچنین نظارت دائم بر راویان در حال پیگیری هست. ضمنا تولیدات کتب مرجع در اختیار راویان و مردم قرار داده می‌شود که نحوه آشنایی مردم با حوزه‌های روایتگری را تقویت کند. و بتواند عمق بخشی به موضوعات دفاع مقدس نظیر دلایل پیروزی‌ها، نحوه مدیریت‌ها و شخصیت‌هایی که در سایه عملیات‌ها ظهور کردند، را قابل دستیابی کند.

وی همچنین با اشاره به روایتگری تخصصی برای زائران خارجی گفت: راویان مسلط به زبان‌های خارجی در راهیان نور حضور دارند که با موضوعات استراتژی‌های کلان دفاع مقدس آشنایی عمیق‌تر دارند. همچنین بر نحوه مبارزه استکبار با کشور ما و پشتیبانی‌های کاملی که استکبار از رژیم بعثی عراق انجام داده است، تسلط دارند. همه این ها شاید موضوعات اضافه تری است که راویان زبان های خارجی در نظر دارند که به زائران خارجی منتقل کنند./1325//102/خ

ارسال نظرات