۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۴۸۸۹۱۳
مسؤول دفتر رییس مجلس:

خیمه‌های معرفت قم ارمغان فرهنگی برای زائران فراهم کرده‌اند

مسؤول دفتر رییس مجلس شورای اسلامی گفت: خیمه‌های معرفت آرامش بهاری در قم دارای مخاطبانی از چهارگوشه ایران هستند و ارمغانی فرهنگی از شهر قم برای آنها فراهم می‌کنند.
اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری طرح آرامش بهاری نوروز 96 اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام علی اکبر فصیحی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه قم اظهار کرد: طی بازدیدهایی که از آستان مقدس پنج امامزاده(ع)، مزار مقدس شیخان و خیمه معرفت حرم مطهر داشتیم، عملکرد موفق اوقاف قم را شاهد بودیم.

وی افزود: خیمه‌های معرفت نوروزی قم بسیار باشکوه و پربار هستند به ویژه در مزار شیخان که یکی از بقعه‌های متبرکه مشهور ایران محسوب می‌شود.

مسؤول دفتر رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به همه گروه‌های سنی، یکی از ویژگی‌های اصلی خیمه‌های معرفت محسوب می‌شود گفت: در خیمه ای که در صحن جامع فاطمی حرم مطهر حضرت معصومه(س) برپا شده مسابقات گوناگونی برای زائرانی از اقصی نقاط ایران تدارک دیده شده و بازدیدکنندگانی از همه شهرها، مخاطب آن هستند.

وی ادامه داد: این خیمه معرفت ارمغانی فرهنگی برای زائران ایرانی و خارجی فراهم می‌کند و غرفه آشنایی با بزرگان دینی و شخصیت‌های تاثیرگذار اسلامی هم یکی از خصوصیات بارز آن به شمار می‌رود.

فصیحی با اشاره به غرفه مشاوره در خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری عنوان کرد: مبلغان روحانی حاضر در این غرفه‌ها، از بین کارشناسان مجرب انتخاب شده‌اند و ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار می‌کنند.

مسؤول دفتر رییس مجلس شورای اسلامی، اجرای طرح آرامش بهاری در قم را موفقیت‌آمیز توصیف کرد و گفت: این مهم در سایه ماه‌ها برنامه‌ریزی و جلسات منظم مدیران اوقاف و امور خیریه و همفکری با کارشناسان ورزیده حاصل شده تا تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی یعنی آنچه رهبر معظم انقلاب مطالبه کرده‌اند محقق شود البته هنوز جای کار بسیاری وجود دارد و باید از بقاع متبرکه که ظرفیت مهمی برای جذب زائرانی از ایران و سایر نقاط دنیاست، بهره‌برداری بیشتری داشته باشیم./872/د102/ی

ارسال نظرات