۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۹۰۳۲۳
حجت الاسلام محمودی:

افق تولیدات هنری طلاب روشن است

دبیر دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق با تأکید بر ظرفیت بالای حوزه در موضوعات هنری گفت: تولید آثار توسط طلاب هنرمند در برنامه ها و مناسبت های مختلف انقلابی از دستاوردهای هنری حوزه است.
حجت الاسلام حسن محمودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن محمودی در اختتامیه دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به فرآیند برگزاری این جشنواره عنوان کرد: دومین دوره جشنواره هنرهای تجسمی اشراق ویژه طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور، از آبان ماه سال 95 کلید خورد و طبق تقویم جشنواره در سالروز هنر اسلامی اختتامیه این جشنواره برگزار شد.

وی افزود: نقش اصلی در برگزاری این جشنواره را انجمن هنرهای تجسمی طلاب کشور برعهده داشته است و اطلاع رسانی و فرآیند برگزاری آن نیز توسط طلاب هنرمند حوزوی صورت گرفته است و همین موضوع نیز باعث شد تا استقبال بسیار خوبی از این جشنواره به عمل بیاید.

دبیر دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق تصریح کرد: در نخستین دوره این جشنواره که در سال 93 برگزار شد، قریب به هزار اثر به جشنواره ارسال شد اما در این دوره از جشنواره رشد تقریباً دو برابری آثار را شاهد بودیم و بیش از 1800 اثر در 8 رشته به دبیرخانه این همایش ارسال شد.

حجت الاسلام محمودی اضافه کرد: در بخش ویژه این جشنواره که با موضوع فرهنگ قرآنی و ظهور و تجلی آن در زندگی اجتماعی مردم برگزار شد نیز بیش از 300 اثر به بخش مسابقه راه یافتند که در مجموع سطح آثار ارسالی بسیار خوب و در حد حرفه ای بوده است.

وی با تأکید بر ظرفیت بالای طلاب هنرمند در تولید آثار هنری خاطرنشان کرد: به اذعان داوران جشنواره، رشد بسیار خوبی در آثار ارسالی چه از لحاظ کمی و چه کیفی در این دوره مشاهده شد که حاصل تلاش های شبانه روزی برگزار کنندگان کارگاه های تخصصی، ورک شاپ ها و کلاس های آموزشی است.

دبیر دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق در ادامه ابراز کرد: ظرفیت بالا و سطح حرفه ای طلاب هنرمند به گونه ای است که بسیاری از طلاب قادر به برپایی نمایشگاه اختصاصی آثار خود خواهند بود و این موضوع نوید آینده بسیار خوبی برای فعالیت های هنری در حوزه است.

حجت الاسلام محمودی افزود: حضور طلاب هنرمند در برنامه ها و مناسبت های مختلف انقلابی و تولید اثر در موضوعاتی مانند دفاع مقدس، شهدای منا، شهدای یمن و شهید شیخ نمر از برنامه هایی بوده است که طلاب هنرمند حضوری پر رنگ داشته اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این روند پیشرفت، استعدادیابی و شکوفایی استعدادها ادامه داشته باشد و شاهد تولید آثار پرشمار انقلابی و متعهدانه باشیم./872/پ202/ج

ارسال نظرات