۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۹۰۳۶۱
رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات:

فرهنگ و هنر انقلاب وامدار شهید آوینی است

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه گفت: هنر و فرهنگ متعهد و انقلابی وامدار شهید آوینی است.
محمد حسنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا محمد حسنی در اختتامیه دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق که امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت هنری طلاب عنوان کرد: هنرهای تجسمی در حوزه به بلوغ و شکوفایی بسیار خوبی است و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی افزود: این ظرفیت باید توسط حوزه و بخش های مختلف و ساختارهای مرکزی و مستقل آن مورد استفاده قرار گیرد و همچنین دستگاه های دیگر، شهرداری و ادارت مختلف از این ظرفیت بهترین استفاده را داشته باشند.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه تصریح کرد: طلاب هنرمند دارای استعداد و نبوغ حرفه ای خوبی هستند که باید کمک شود تا اقتصاد هنر در حوزه دارای چرخه کاملی شود و مشکلات این بخش مرتفع شود.

حسنی اضافه کرد: زمینه بسیار مناسبی برای استفاده از ظرفیت طلاب هنرمند به وجود آمده است و تلاش هایی که صورت می گیرد همگی در راستای شکوفایی استعداد آنهاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز هنر انقلاب اسلامی و شهادت شهید آوینی خاطرنشان کرد: هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی وامدار شهید آوینی است و هنرمندان متعهد ما در مسیری فعالیت می کنند که شهید آوینی برای آنها گشوده است.

دبیرکل جشنواره های اشراق در ادامه ابراز کرد: شهید آوینی مانند پل ارتباطی، رابطه میان دوعرصه، جهان و حیات بود و در حالی که در آن زمان که فرهنگ دفاع مقدس در جامعه تثبیت شده بود، وی توانست ارتباط میان انقلاب و دنیای مدرن را ایجاد کند.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه افزود: بعد از جنگ که عرصه فرهنگی ما با هجمه های بی محابای فکری، فرهنگی و ایدئولوژیک مواجه شده بود، شهید آوینی توانست هنرمندان انقلابی را به عرصه این مبارزه بکشاند و تضاد میان انقلاب و جهان مدرن و استفاده از تکنولوژی را حل کند.

حسنی خاطرنشان کرد: شهید آوینی معتقد بود که می توان از تکنولوژی و ابزار تکنولوژیک برای اهداف انقلابی استفاده کرد و چالش سختی که سالهای بعد برای فعالان فرهنگی و هنری انقلاب به وجود آمد را پاسخ داد.

ویدر پایان اظهار کرد: هنر انقلاب اسلامی هنری متعهد، پیچیده و قائل به دفاع از آرمانگرایی در عین واقع گرایی است و این همان راهی است که شهید آوینی آن را گشود و طی کرد./872/پ202/ج

ارسال نظرات