۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۹۰۳۶۵
حجت الاسلام والمسلمین واعظی:

حوزه به ظرفیت و کارآیی هنر در انتقال مفاهیم دینی پی برده است

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نبود صنعت هنر را از خلأهای موجود در بخش هنر دانست و بر ایجاد حلقه های واسط میان هنر و صنعت در کشور تأکید کرد
واعظی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در اختتامیه دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق که امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اقبال طلاب به مقوله هنر عنوان کرد: گسترش فعالیت های هنری و اقبال طلاب به هنر از موضوعاتی است که طی چند سال اخیر رشد فزاینده ای داشته که نشان دهنده این است که حوزه آرام آرام در حال پی بردن به ظرفیت هنر و استفاده از ابزار هنر برای انتقال مفاهیم عالی و معانی بلند دینی است.

وی افزود: یکی از مسائل اعجاب انگیزی که وجود دارد استقبال بسیار زیاد از برنامه های هنری در مقایسه با دیگر برنامه ها و جشنواره های برگزار شده است و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: این استقبال و گرایش به سوی برنامه های هنری، ضرورت پرداختن به مقوله هنر و پشتیبانی از آن را دوچندان می کند و نشان می دهد که این موضوع به یک نیاز عمومی تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی اضافه کرد: باید یک خودآگاهی با فرهنگ سازی در بین مردم ایجاد شود که هنر و مقولات هنری یک نیاز واقعی است که از این طریق ارضای حس زیباشناختی بشر و لذت بردن از انتقال معانی و مفاهیم به صورت زیبا یک نیاز واقعی است.

وی نبود صنعت هنر را از خلأهای موجود در کشور دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد، نداشتن صنعت هنر است و باید تلاش شود تا با تکمیل حلقه های واسط میان هنر و صنعت، اقتصاد هنر تأمین شود تا از این طریق شاهد شکوفایی هنر فاخر دینی در کشور باشیم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: همان گونه که شرکت های دانش بنیان وظیفه ارتباط میان بخش علم و صنعت در کشور را برعهده دارند و سرریز درآمد اقتصادی در این بخش را به پیشرفت علمی اختصاص می دهند، این موضوع باید در هنر نیز به وجود بیاید.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: در کشور ما نیاز است تا این حلقه واسط به وجود بیاید تا صنعت فرهنگ و هنر شکوفا شود و باید برنامه ریزی جامعی صورت بگیرد تا از سرمایه های عظیم هنری به درستی استفاده شود و نیاز زیباشناختی جامعه را ارضا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این فرهنگ سازی و خودآگاهی باید در دستگاه های متولی اقتصاد در کشور به وجود بیاید تا صنعت هنر راه بیفتد و در سایه آن شکوفایی هنر دینی رقم بخورد./872/پ202/ج

ارسال نظرات