۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۴۹۱۶۵۰
با برگزاری سلسله درس هایی؛

وهابیت از منظر اهل سنت نقد و بررسی می شود

سلسله درس های «مطالعه و بررسی مهم‌ترین کتاب های عقاید اهل سنت و جماعت در نقد وهابیت» در قم برگزار می شود.
نقد وهابیت

حجت الاسلام حمیدرضا غریب رضا در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به برگزاری درس نقد وهابیت از منظر اهل سنت عنوان کرد: در این سلسله جلسات مهم‌ترین کتاب های عقاید اهل سنت در نقد وهابیت به صورت حلقه های علمی بررسی می شود.

وی افزود: آشنایی با مهم‌ترین مکاتب نقد وهابیت در بین اهل سنت از نظر پراکندگی جغرافیایی و مکاتب فکری، کتاب شناسی نقد وهابیت در جهان اهل سنت با بررسی کتاب های کهن و معاصر، متن خوانی و شرح گزیده مهم‌ترین کتاب های اهل سنت در نقد وهابیت، بررسی مقارن نقدهای اهل سنت و شیعه نسبت به عقاید وهابیت، بررسی نقدهای مکاتب فکری معاصر در جهان اهل سنت نسبت به وهابیت از جمله نقد جریان های لیبرال، مستشرقان و... از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای این جلسات است.

مدیر مؤسسه گفتگوی دینی وحدت تصریح کرد: جریان شناسی معاصر سلفیت و وهابیت، روش شناسی گفت‌و‌گو و مناظره با وهابیت، دعوت از اساتید و کارشناسان فعال در نقد و مناظره با وهابیت، پخش فیلم های مرتبط با نقد وهابیت از علما و شخصیت ها و همایش های اهل سنت از دیگر برنامه هایی است که می توان به آن اشاره کرد.

این پژوهشگر حوزوی تأکید کرد: این سلسله درس ها به صورت حضوری و از شنبه تا چهارشنبه ساعت 5 تا 6 عصر در مسجد ولی عصر(عج) واقع در خیابان 45 متری عمار یاسر، کوچه 5 برگزار می شود.

وی اضافه کرد: استقبال خوبی از اولین جلسه این درس صورت گرفته است به طوری که علاوه بر افرادی که به صورت حضوری در این جلسات شرکت می کنند، افرادی نیز از کشورهای عراق، تونس، مصر نیز از این موضوع استقبال کرده اند و با برنامه ریزی های انجام شده، به صورت مجازی از این دروس بهره مند می شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این سلسله درس ها به صورت سنتی و در قالب حلقه های علمی برگزار می شود و بعد از بیان درس، چکیده عربی دروس برای استفاده طلاب دیگر کشورها بیان می شود و علاقمندان می توانند در این سلسله جلسات حضور یابند./872/ت302/ی

ارسال نظرات