۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۴۹۱۸۳۶
از سوی مؤسسه علمی فرهنگی آفاق برگزار می شود؛

سلسلسه درس گفتارهای مدرسه آفاق ویژه مدارس علمیه

نخستین درس گفتار از سلسله درس گفتارهای مدرسه آفاق ویژه مدارس علمیه با عنوان فردایی دیگر در مدرسه علمیه معصومیه قم از سوی مؤسسه فرهنگی آفاق حکمت برگزار می شود.
مدرسه ‌آفاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین درس گفتار از سلسله درس گفتارهای مدرسه آفاق ویژه مدارس علمیه با عنوان فردایی دیگر در مدرسه علمیه معصومیه قم از سوی مؤسسه فرهنگی آفاق حکمت برگزار می شود.

از سرفصل های این دوره می توان به بینش تمدنی با موضوعات، از انقلاب اسلامی تا تمدن نوین اسلامی تا تمدن مهدوی، انقلاب اسلامی و تقابل تمدنی با غرب همچنین مواجهه با غرب با موضوعات، ضرورت ها، ابعاد و لوازم مواجهه فکری و فرهنگی حوزه و روحانیت با غرب  اشاره کرد.

علوم انسانی مبانی، تاریخچه و سیر تکوّن علوم انسانی مدرن در بستر تمدن جدید غرب و نحوه مواجهه تاریخی ایرانیان با غرب و چگونگی ورود علوم انسانی جدید به ایران  همچنین پیشینه علم دینی در جهان اسلام، تطورات تاریخی معنای علم و زمینه های فرهنگی و تاریخی شکل گیری مسأله علم دینی در دوره معاصر از سرفصل ها و موضوعات این دوره به شمار می روند.

اساتید این دوره حجج اسلام امیر آقاجانلو، علی محمدی، علی مهدیان از پژوهشگران و اساتید حوزه علمیه، همچنین حجت الاسلام قاسم ابراهیم پور عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی ، محمدرضا قائمی نیک دبیر میر علوم انسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مسعود معینی پور عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم هستند.

 گفتنی است این درس گفتار ویژه طلاب مدرسه علمیه معصومیه است و طلاب مدارس دیگر پس از هماهنگی با مدیر آموزشی دوره می توانند در این درس گفتار شرکت کنند؛ این دوره شنبه ها از ساعت 15 تا 17:30 در چهار هفته در مدرسه علمیه معصومیه واقع در  بلوار امین برگزار می شود.

شایان ذکر است، دانش ‌پژوهانی که در این دوره ثبت‌ نام کرده و به صورت مرتب در ۴ هفته شرکت کنند و بیش از دو جلسه غیبت نداشته و مجموعه تأخیرهای آنها نیز کمتر از دو ساعت باشد، امکان شرکت در آزمون پایان دوره را داشته و مشمول دریافت گواهی پایان دوره که از سوی مؤسسه علمی فرهنگی آفاق حکمت و دانشگاه باقرالعلوم (ع) صادر می شود خواهند شد.

لازم به ذکر است طلاب علاقه مند به نام نویسی در این درس گفتار می توانند تا ششم اردیبهشت به سامانه اینترنتی مؤسسه علمی فرهنگی آفاق حکمت به نشانی www.afaghehekmat.ir  مراجعه کنند یا با شماره 09109988113 تماس گیرند./1324/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات