۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۹۱۸۶۶
با سخنرانی آیات اعرافی و شاهرودی؛

همایش «راه صدر» در قم برگزار می شود

همایش بزرگداشت شهید صدر با عنوان«راه صدر» پنج شنبه ۳۱ فروردین ماه با سخنرانی آیات اعرافی و حسینی شاهرودی در قم برگزار می شود.
همایش راه صدر

حجت الاسلام حسن شیروی دبیر اجرایی همایش راه صدر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهداف برگزاری همایش راه صدر عنوان کرد: با توجه به تأکید رهبر انقلاب و اندیشمندان بزرگ حوزه مبنی بر پرداختن به شخصیت شهید صدر و جایگاه علمی وی، این همایش به منظور آشنا کردن طلاب و اندیشمندان جوان با اندیشه ها و شخصیت شهید صدر برگزار می شود.

وی افزود: شهید صدر در عصر کنونی راه جدیدی را پیش روی حوزه های علمیه گشود و توانست اندیشه جدیدی را در حوزه های مختلف علمی مطرح کند که البته تاکنون به خوبی به جایگاه وی پرداخته نشده است و احساس می شود در عرصه معرفی این اندیشمند بزرگ به طلاب جوان نیازمند تلاش ویژه ای هستیم که پژوهشگاه تخصصی شهید صدر سعی کرده است تا با برگزاری چنین همایش هایی این موضوع را دنبال کند.

دبیر اجرایی همایش راه صدر تصریح کرد: در این همایش آیت الله سیدعبدالهادی شاهرودی از شاگردان شهید صدر که به طور خاص درس فقه ولایت فقیه و حکومت اسلامی را تدریس می کند؛ به بیان جنبه های حکومتی در اندیشه شهید صدر و نیز خاطرات خود از حضور در محضر وی می پردازد.

وی اضافه کرد: آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور نیز دیگر سخنران این همایش است که طبیعتا با توجه به مسؤولیت وی در جامعة المصطفی و مدیریت حوزه های علمیه، بیان جایگاه شهید صدر به عنوان الگویی برای طلبه‌های حوزه‌های علمیه از زبان ایشان اهمیت ویژه‌ای دارد.

حجت الاسلام شیروی با اشاره به برنامه های جنبی این همایش خاطرنشان کرد: علاوه بر پخش فیلم دیدار اعضای پژوهشگاه تخصصی شهید صدر با رهبر انقلاب در این همایش، نمایشگاه عکس و نیز نمایشگاه آثار شهید صدر و کتابهایی که پیرامون اندیشه ها و زندگی نامه وی به زبان فارسی و عربی توسط انتشارات مختلف چاپ شده، برپا می شود و این آثار با تخفیف ویژه به علاقمندان عرضه می شود.

دبیر اجرایی همایش راه صدر اضافه کرد: مجموعه ای از شاگردان شهید صدر که در فضای نواندیشی فقهی به فعالیت علمی و پژوهشی می پردازند در این همایش که توسط پژوهشگاه شهید صدر با همکاری مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) جامعة المصطفی برگزار می شود، حضور می یابند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: معرفی شهید صدر به عنوان یکی از الگوهای اصیل و معاصر برای طلاب و اندیشمندان جوان به منظور نزدیک شدن به تربیت عالمانی در سطح عالی اندیشه که بتوانند با توجه به گسترش امروزه اسلام، نیازهای جامعه را پاسخ بدهند و همچنین نشان دادن راه فتح قله های اندیشه توسط طلاب جوان از طریق الگوگیری از اندیشه ها و سیره شهید صدر از مهم‌ترین اهداف این همایش است.

گفتنی است؛ همایش راه صدر ساعت 10:30 روز پنج شنبه 31 فروردین ماه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) جامعة المصطفی واقع در میدان جهاد و با موضوع بزرگداشت آیت الله سیدمحمدباقر صدر و خواهرش بنت الهدی صدر، به همت پژوهشگاه تخصصی شهید صدر برگزار می شود./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات