۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۴۹۲۰۳۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

ضرورت تبیین سبک زندگی امام سجاد از جنبه اقتصاد مقاومتی و مقاومت فرهنگی

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی بر ضرورت تبیین سبک زندگی امام سجاد(ع) از جنبه اقتصاد مقاومتی و مقاومت فرهنگی تأکید کرد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه امروز در نشست برنامه‌ریزی همایش پژوهشی «سبک زندگی از نگاه امام سجاد(ع)» که مهرماه امسال به میزبانی خراسان شمالی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این همایش مسأله اقتصاد که امسال رهبر معظم انقلاب به آن پرداختند به‌عنوان موضوع اصلی فراخوان باشد.

وی با اشاره به انتشار فراخوان این همایش در اردیبهشت‌ماه امسال، اضافه کرد: کفاف و معیشت و ساده زیستی، مسائل فرهنگی، جنگ نرم و مقاوم‌سازی فرهنگی از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند مطمح نظر تدوین‌کنندگان فراخوان این همایش باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در این همایش باید مبانی سبک زندگی امام سجاد(ع) از نظر اقتصادی و فرهنگی مورد نظر باشد، بر ضرورت تبیین سبک زندگی آن امام همام از جنبه اقتصاد مقاومتی و مقاومت فرهنگی تأکید کرد.

هاشم شیرازیان، مسؤول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی و دبیر این همایش هم در این نشست، اظهار کرد: یکی از عرصه‌های فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی ایجاد انگیزه و رقابت سالم بین جوانان و نوجوانان با سمت‌وسو دادن به فعالیت‌ها و برنامه‌ها در قالب برگزاری جشنواره‌های مختلف است.

وی ادامه داد: از این رو در راستای اهداف کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) و همکاری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی

اقدام به برگزاری جشنواره امام سجاد(ع) می‌کند.

شیرازیان با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، اضافه کرد: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و تبیین رساله حقوقی حضرت امام سجاد (ع) در بین اعضای کانون‌های مساجد، تولید محتوای متناسب با نیاز جامعه، شناسایی ظرفیت‌های علمی پژوهشی مساجد کشور درزمینهٔ تولید محتوای متناسب و ارزشمند، استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های جوانان محقق مسجدی در خصوص رساله حقوقی حضرت امام سجاد(ع) و زمینه‌سازی برای بروز عرضه نوآوری‌ها، خلاقیت‌ها و ابتکارات محققین داعیان الی الله و مبلغان اسلام ازجمله اهداف برگزاری همایش پژوهشی سبک زندگی از نگاه امام سجاد(ع) است.

وی با اشاره به موضوعات پژوهش، خاطرنشان کرد: نماز جماعت و نقش والدین نسبت به فرزند و بالعکس نقش فرزندان نسبت به والدین موضوعات این فراخوان هستند.

شیرازیان ادامه داد: شیوه اجرای این همایش هم این‌گونه است که پس از اعلام فراخوان پژوهش، محققان می‌توانند طبق ضوابط آیین‌نامه فراخوان در چارچوب وظایف پژوهشی آثار پژوهشی خود را به دبیرخانه‌های استانی ارسال کنند تا مورد ارزیابی اولیه در دبیرخانه‌های استانی قرار گیرد؛ سپس آثار منتخب برای ارزیابی نهایی به دبیرخانه سوگواره امام سجاد(ع) واقع در خراسان شمالی ارسال می‌شود.

وی اظهار کرد: دوازدهم اردیبهشت‌ماه امسال همزمان با هزار و چهارصدمین سال ولادت امام سجاد(ع) موعد اعلام فراخوان و سی‌ام شهریور آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بوده و یازدهم مهرماه امسال هم همزمان با سالگرد شهادت امام سجاد(ع) مراسم اختتامیه برگزار می‌شود./9314/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات