۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۴۹۲۲۵۶
آیت‌الله ری شهری:

عدالت و راستگویی، معیار مردم در انتخابات باشد

آیت‌الله ری شهری با بیان اینکه عدالت ورزی میزان حق و باطل بودن افراد است، گفت: عدالت ورزی معیار انتخاب نامزد‌ها در انتخابات پیش‌رو باشد.
ریشهری

به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: معیار تشخیص حق و باطل، عقل است و بقیه معیارها ریشه در همین معیار دارد.

وی با استناد به روایات ائمه معصومین(ع) عدل را از دیگر معیارهای تشخیص حق و باطل بیان کرد و اظهار داشت: پیامبر اعظم(ص) می‌فرمایند: همه اقوام، گروه‌ها و جریان‌ها کار خودشان را خوب و صحیح می‌پندارند و به تصور خود رستگاری و موفقیت را از آن خود می‌دانند بر همین اساس به خود اجازه می‌دهند که نسبت به عملکرد دیگر گروه‌ها انتقاد کنند بنابراین اگر کسی بخواهد بداند کدام گروه حق می‌گوید باید به عدالت ورزی آنان توجه کند.

آیت‌الله محمدی ری شهری اضافه کرد: در واقع حدیث پیامبر اکرم(ص) ریشه در این آیه دارد که «هر حزب و دسته‌ای خود را حق می‌داند»  عدل ورزی معیار تشخیص حق گویی احزاب و اقوام است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه امروز در عرصه سیاست همه گروه‌ها و جریان‌ها به حق بودن خود اذعان دارند و از منتقدان جریان مقابل به شمار می‌روند، گفت: امروز نامزد‌ها و داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری همگی کلام خود را حق می‌دانند بنابراین مردم برای آنکه بتوانند حقیقت کلام آنان را تشخیص دهند لازم است به عدالت ورزی آنان دقت کنند و به کسی رای دهند که سخنش به عدل و انصاف نزدیک‌تر باشد و از رای دادن به کسانی که به تخریب دیگران، دادن وعده‌های کذب و تهمت زدن که به دور از عدل و حق گویی است پرهیز کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه انسان‌های دقیق و تیز بین براساس عدالت ورزی افراد حق و باطل بودن افراد را تشخیص می‌دهند، خاطر نشان کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند: عدل میزان است و معیاری برای اقامه حق، با این میزان مخالفت نکنید کسانی که از این میزان فاصله بگیرند در اصل از حق فاصله گرفته‌اند./۲۰۲/۸۱۳/ب۱

ارسال نظرات