۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۴۹۲۲۷۰

روند فعالیت مؤسسات ضد فرقه ای در غرب

رضایی نژاد با بیان این که حتی کسانی که مدعی آزادی اندیشه هستند با فرقه گرایی مقابله می کنند، گفت: در غرب کلیساها، دولت ها، پژوهشگران و آسیب دیدگان گروه هایی هستند که با فرقه گرایی به مبارزه می پردازند.
رضایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امین رضایی نژاد، کارشناس عرفان های کاذب، در هشتمین نشست عرفان های نو ظهور که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، به گزارشی از مؤسسات ضد فرقه ای در غرب پرداخت.

وی با اشاره به این که در غرب تنها ژست آزاد اندیشی و آزادی مذهب وجود دارد، اظهار داشت: مؤسسات زیادی در کشورهای اروپایی و آمریکایی وجود دارد که با فرقه گرایی مبارزات جدی دارند و از رژیم غاصب صهیونیستی گرفته تا در ایالات متحده آمریکا و کانادا این مؤسسات فعالیت می کنند.

رضایی نژاد مقابله کنندگان با فرقه گرایی را به چهار گروه تقسیم کرد و گفت: گروه اول طرفداران کلیسا هستند که بیشتر ارتودوکس ها را شامل می شود و معتقدند که فرقه ها در مسیحیت انحراف ایجاد کرده اند و به طور کلی ادیانی که مسیحیت کلیسایی را زیر سؤال می برند منحرف می دانند.

وی دولت ها را دومین گروه مقابله کننده با فرقه گرایی دانست و افزود: دولت ها در غرب فرقه ها را به عنوان کانون های ضد اجتماع مورد بررسی قرار می دهند و آنها را مخل اجتماع می دانند و حتی در رژیم غاصب صهیونیستی هم ساینتولوژی را ممنوع کرده اند و آن ها را مخرب می دانند.

کارشناس عرفان های نو ظهور گروه سوم و چهارم مقابله کنندگان با فرقه گرایی در غرب را پژوهشگران و آسیب دیدگان دانست و خاطرنشان کرد: پژوهشگران از نظر روانشناسی و جامعه شناسی فرقه ها را مخرب می دانند و آسیب دیدگان هم به خاطر این که دچار تشتت در خانواده شده اند روشنگری می کنند و به مقابله با فرقه گرایی می پردازند.

وی افزود: مقابله کنندگان با فرقه گرایی در غرب از چهار طریقِ کمک های دولتی، کمک های مردمی، فروش محصولات و یا برگزاری دوره های ضد فرقه ای بودجه خود را تأمین می کنند در سه مرحله پیشگیری، مقابله و درمان فعالیت می کنند.

رضایی نژاد به کمپ های درمانی افراد مبتلا به فرقه در آمریکا اشاره کرد و گفت: استیون حسن یکی از افرادی است که در آمریکا کمپ ضد فرقه ای بر پا کرده است و از این طریق درآمد خوبی هم به دست آورده است و همچنین مؤسساتی از قبیل فری ماینتس و خانواده آمریکایی در این زمینه فعالیت می کنند./843/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات