۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۴۹۲۳۴۵
آیت‌الله ری شهری:

قرآن کریم ملاک تشخیص حق از باطل است

آیت‌الله ری شهری با بیان اینکه قرآن ملاک تشخیص حق از باطل است، گفت: کتاب خدا در بین شما سخنگویی است که هرگز زبانش از گفتن سخن حق خسته نمی‌شود.
ریشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در درس خارج فقه که در مدرسه عملیه همین آستان برگزار شد با اشاره به معیارهای تشخیص حق، گفت: در جلسه گذشته به دو معیار تشخیص حق که بر مبنای عقل و عدل استوار بود اشاره شد.

وی کتاب الهی را از دیگر معیارها برای تشخیص حق بیان کرد و ادامه داد: خداوند متعال می‌فرماید: قرآن کریم حق است و حق از جانب خدا به سوی شما آمده است؛ عقل انسان را به معیارهای مختلفی برای کشف حقایق راهنمایی می‌کند که یکی از آن معیارها قرآن کریم است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در قرآن کریم باطل هرگز راه ندارد، ابراز کرد: زمانی که انسان به حقانیت و باطل بودن امری شک کند این کتاب خداست که می‌تواند ملاکی برای تشخیص حق از باطل باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با استناد به کلام پیامبر اعظم(ص) که فرمودند: هر حقی از حقیقتی برخوردار و هر سخن درستی نورانیتی دارد، گفت: اگر کسی بخواهد به حقانیت چیزی حتی کلام معصوم(ع) پی ببرد باید به آیات الهی مراجعه کند تا حق و باطل بودن امری برای او محرز شود.

این مفسر قرآن کریم در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: کتاب خدا در بین شما سخنگویی است که هرگز زبانش از گفتن سخن حق خسته نمی‌شود./202/813/ب1

ارسال نظرات