۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۴۹۲۴۶۶
آیت الله علم الهدی:

هدف جامعه اسلامی عینیت بخشیدن به بعثت پیامبر اکرم است

امام جمعه مشهد با اشاره به لزوم عینیت بخشیدن به رسالت پیامبر اکرم(ص) در جامعه به عنوان هدف اساسی، گفت: پذیرش وظیفه این عینیت بخشی که جز با ولایت امام معصوم(ع) امکان پذیر نیست بر هر مسلمانی واجب است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی عصر چهارشنبه در همایش فصلی ائمه جماعت مشهد که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد گفت: خداوند متعال در آیه «یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه» علل نزول وحی بر پیامبر اکرم(ص) و بعثت ایشان را بیان می کند و به خاطر این موضوعات بر مومنان منت می گذارد. فحوای این آیه اشاره به وظیفه پیامبر در تربیت بشر دارد و تربیت انسان در سایه و سلطه مدیریت او امکان پذیر می شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این نکته که جریان نزول وحی بر پیامبر اکرم(ص) قبل از بعثت ایشان به نبوت وجود داشته است افزود: رهبری و مدیریت اسلامی باید در راستای وحی باشد و این امر خارج از حیطه وحی امکان پذیر نیست. تفاوت اسلام ناب و غیر ناب در پذیرش این نکته است و اگر کسی معتقد به تداوم یافتن خط وحی در مدیریت پس از پیامبر اکرم(ص) نباشد، تربیت و رسالت را نیز نپذیرفته است.

وی در ادامه با اشاره به عینیت یافتن رسالت پیامبر اکرم(ص) در زمان صدر اسلام خارج از وجود مباحث کلامی خاطر نشان کرد: وظیفه ما عینیت بخشیدن بعثت ایشان در جامعه خویش است و پذیرش وظیفه این عینیت بخشی که جز با ولایت امام معصوم(ع) امکان پذیر نیست بر هر مسلمانی واجب است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه نقطه اختلاف ما با جریان های سیاسی بر سر همین عینیت بخشی به بعثت در جامعه است، گفت: برخی گمان می کنند که عینیت بخشی رسالت پیامبر اکرم(ص) تنها نظارت یک فرد بر کشور از رأس نظام است و کشور باید مشابه کشور های دیگر موجود در دنیا بدون دخالت آن فرد اداره شود. در صورتی که تمام قوا و نظام باید به رنگ و صبغه آن راس در آید و اداره شود تا بعثت پیامبر اکرم(ص) به عینیت در آید. تمام حاکمیت باید ذیل ولایت الله رنگ ولایی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان هدف انقلاب اسلامی افزود: شهدای ما تنها برای آسفالت شدن خیابان ها و زندگی کردن مرفهانه عده ای در گوشه دنیا به شهادت نرسیدند. بلکه هدف جامعه ما از انقلاب که بر خون همین شهدا بنیان شده است نشان دادن دکترین سیاسی ولایت است که به واسطه حاکمیت الله برای بشر نجات بخش تر است و در عین حال نیاز های او را نیز برآورده می کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته اقتصاد شکست خورده، ذلت پذیری در معادلات بین المللی، تن به ذیل استکبار دادن و سر خم کردن در برابر زور گویی های جهانی جامعه نمونه و ولایی را برای ما نخواهد ساخت./۲۰۲/۹۳۳/ب۱

ارسال نظرات