۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۲
کد خبر: ۴۹۲۷۱۰
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی:

ریاست جمهوری بدون ولایتمداری هیچ جایگاهی ندارد

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی، ولایت مداری را شاخصه اصلی یک رییس جمهور دانست و اظهار داشت: اگر شخص به عنوان رییس جمهور فاقد ولایت مداری باشد، این فرد جایگاهی نخواهد داشت و صلاحیت ندارد.
حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی  نماینده مجلس شورای اسلامی سابق تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی در یادواره 72 شهید مدرسه علمیه قدیری که در این مدرسه برگزار شد، تعداد شهدای مدرسه یاد شده را دلیل بر پویایی و روحیه شهادت طلبی طلاب مدرسه دانست و گفت: روایات بسیاری در باب شهادت وجود دارد که طبق آنها مشخص می‌شود شهید چه جایگاه والایی دارد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «شیعه» در علم کلام کسی است که امامت امیرمؤمنان(ع) را قبول داشته باشد، اظهار داشت: در مکتب اهل بیت(ع) به کسی شیعه گفته می‌شود که طبق قول معصومین(ع) عمل کرده و از آن تخطی نکند؛ به عبارت دیگر شیعه باید اعمال، گفتار و کردار معصومین(ع) را سرلوحه عمل خویش قرار دهند تا به مقام «شیعه» بودن برسند.

وی افزود: حمران بن أعین(از شاگردان امام صادق(ع)) روزی عقاید خود را با ایشان مطرح کرد، در این حال حضرت (ع) فرمودند «عقاید حمران حکم ریسمان بنایی را دارد»؛ بر این اساس ما به عنوان یک شیعه باید عمل خود را با سیره عملی بزرگانی همچون حمران بن أعین بسنجیم تا دریابیم که مورد تأیید معصومین(ع) هستیم یا خیر؟

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با بیان اینکه طلاب علوم دینی باید در همه ابعاد زندگی‌شان بر مدار سیره عملی اهل بیت(ع) عمل کنند، عنوان کرد: طلاب باید با امام زمان(عج) ارتباط برقرار کنند و برای دستیابی به این مهم شوق داشته باشند؛ دولت اسلامی هم به همین منوال باید به گونه‌ای رفتار کند که مبانی اهل بیت(ع) را همواره زنده نگه دارد و به ورطه اجرا بکشاند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به قلّت و کمی تعداد شیعیان حقیقی بیان کرد: حمران بن أعین از امام صادق(ع) در مورد پیروان راستین امیرمؤمنان(ع) پرسید، حضرت(ع) پاسخ داد «یاران حقیقی ایشان ابوذر، مقداد و سلمان هستند»؛ در این هنگام فرمودند «عمار با اینکه شهید شد و صدیق بود، اما با آن سه تن قابل مقایسه نیست».

وی ادادمه داد: ولایت مداری امری است که مقام والای شهادت و جزای آن مبتنی بر آن است و شهادت بدون ولایت بی ثمر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با بیان اینکه برخی افراد بی بصیرت سخنان رهبر معظم انقلاب را مورد انکار و رد قرار می‌دهند، ابراز داشت: در پاسخ به اینگونه افراد باید گفت «حشرهم الله مع موالیهم»؛ شیعیان به ویژه طلاب علوم دینی باید ولایت مدار بوده و در عصر غیبت پایبند به ولایت فقیه مانده و مدافع آن باشند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ولایت مداری را شاخصه اصلی یک رییس جمهور دانست و اظهار داشت: اگر شخص به عنوان رییس جمهور فاقد ولایت مداری باشد، این فرد جایگاهی نخواهد داشت و صلاحیت ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افراد خوب و باصلاحیتی برای انتخابات پیش رو خواهند آمد که برخی از آنها بسیار ولایت مدار هستند؛ وظیفه افراد جامعه این است که شخص ولایت مدار را شناسایی کرده و به او رأی دهند و این مهم را بدانند که اگر مطالبات رهبر معظم انقلاب به ورطه اجرا کشانیده شود، کشور پیشرفت چشمگیری خواهد کرد./841/ 202/ص

ارسال نظرات