۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۲
کد خبر: ۴۹۲۸۴۵
حجت الاسلام ذوالنور مطرح کرد؛

ولایت مداری مهمترین شاخصه برای انتخاب رییس جمهور

نماینده مجلس شورای اسلامی ولایت مداری را مهمترین شاخصه برای انتخاب رییس جمهور دانست و تأکید کرد: ضرورت ولایت مدار بودن رییس جمهور یک تعصب دینی نیست بلکه قانون اساسی می گوید ولی فقیه شخصیت اول مملکت است.
ذوالنوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی راویان روحانی عملیات فرهنگی راهیان نور با عنوان «عبای خاکی» شامگاه جمعه از سوی ستاد راویان روحانی مؤسسه روایت سیره شهدا در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم برگزار شد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به روایتی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه چهار چیز عامل فروپاشی حکومت ها و دولت ها است، اظهار داشت: البته فرموده ایشان برای دولت های ضد دین، کمونیستی و سکولار نیست بلکه برای نظام های اسلامی و خدامحور است؛ نخست ضایع کردن اصول است، چراکه گاهی در نظامی محذوراتی موجود باشد که ما ممکن است نه بین انتخاب خوب و بد بلکه بین وضعیت بد و بدتر باشیم.

وی افزود: در فقه ما نیز دفع افسد به فاسد پیش بینی شده است؛ ترک اصل و فرع برای نظام اسلامی هر دو بد است ولی تضییع اصل بدتر است و باعث ضایع شدن حکومت ها است؛ گاهی اوقات باید برای حفظ دین دیوارها را فدای ستون ها کنیم و دومین مسأله ای که در فرموده ایشان حکومت ها را از بین می برد رسیدگی به فرع ها به جای اصول، سوم کنار گذاشتن خوب ها و شایستگان و چهارم سرکار آوردن ناشایست ها است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت انتخاب افراد شایسته برای اداره کشور، یادآور شد: کسانی که از باورها و اصول فاصله دارند اگر زمام حکومت را به دست بگیرد باعث زوال حکومت می شوند و به همین جهت است که می گوییم ضرورت ولایت مدار بودن رییس جمهور یک تعصب دینی نیست بلکه قانون اساسی می گوید رهبر شخص اول مملکت و رییس جمهور شخصیت دوم و تابع نظر ولی فقیه است.

وی تأکید کرد: ولی فقیه نمی تواند خلاف علم خود عمل کند و برای رهبر حجت شرعی علم او است که محصول برداشت او از منابع و مبانی دینی است، حال برای رییس جمهور دو حالت مطرح است، یا حرف ولی فقیه را قبول دارد و یا تعبدا می پذیرد که  هر دو خوب است ولی اگر روی حرف باطل خود ایستادگی کرد کشور به هم می ریزد چراکه یا رهبری باید او را منع کند یا با او همراهی کند که هردو مشکل زا است.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه در صورت همراهی رییس جمهوری با رهبر، دشمن در سوراخ خود می خزد و کاری نمی تواند بکند، خاطرنشان کرد: اگر رییس جمهور با رهبری فاصله بگیرد و او هم حمایت خود را کم کند، مردم هم حمایت خود را کم می کنند و در این حالت است که دشمنان شیر می شوند و رییس جمهور در این حالت هیچ کاری نمی تواند بکند.

وی رهبر را خلبان هواپیمای مسیر نظام جمهوری اسلامی دانست و تأکید کرد: اگر کمک خلبان یعنی رییس جمهور کمی از مسیر مشخص شده از سوی خلبان منحرف شود هواپیمای حکومت و جمهوریت به مقصد نمی رسد، بنابراین  همه باید به دنبال رییس جمهور ولایت مدار باشند و اگر کسانی کمی با رهبری فاصله دارند نباید انتخاب شوند./1330/پ۲۰۲/ج۱

 

ارسال نظرات