۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۴۹۳۳۸۰
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان:

فقیه و عالم شدن، مهمترین وظیفه طلاب است

حجت الاسلام حائری با بیان اینکه فرق انحرافی و دشمن، با کار شبانه‌روزی خود درصدد حمله به اسلام هستند، گفت: وظیفه طلاب جوان در شرایط فعلی فقیه و عالم شدن است تا در آینده بتوانند پاسخگوی هجمه‌های دشمن باشند.
حجت الاسلام حائری مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام‌ حسین حائری مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان و حجت‌الاسلام صادقی فر معاون سلامت و امور بیمه‌های این مرکز، صبح امروز با حضور در حوزه علمیه گلشن شهرستان نیشابور با طلاب و اساتید این مدرسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام‌ حائری در این دیدار با اشاره به فضیلت و اهمیت ماه رجب، گفت: ماه رجب فصل عبادت و رویش معنویت است و هراندازه‌ شعاع دو چراغ علم و معنویت در وجود انسان بیشتر باشد، فضل و فضیلت و مقام انسان بالاتر می‌رود.

توجه به معنویت، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دوران طلبگی است

وی با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دوران طلبگی توجه به معنویت است، اظهار داشت: باید با استفاده از فرصت و نیروی جوانی در مسیر معنویت و خودسازی گام برداشت و از فرورفتن در گرداب غفلت جلوگیری کرد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه یکی از رموز موفقیت استفاده از نیروی جوانی، مدیریت زمان و برنامه‌ریزی دقیق است، بیان داشت: این مهم با همت، اراده قوی، استعانت از خداوند متعال و ائمه معصومین علیهم‌السلام برآورده می‌شود.

حجت الاسلام حائری با بیان اینکه فرق انحرافی و دشمن، با کار شبانه‌روزی خود درصدد حمله به اسلام هستند، اظهار داشت: وظیفه طلاب جوان در شرایط فعلی فقیه و عالم شدن است تا در آینده بتوانند پاسخگوی هجمه‌های دشمن باشند.

وی در ادامه با اشاره به فرازی از وصیت امیر المومنین (ع) «أُوصِیکُمَا وَجَمِیعَ وُلْدی وَأَهْلِی وَمَنْ بَلَغَهُ کِتَابِی بِتَقْوَی اللهِ وَنَظْمِ أَمْرِکُمْ» گفت: تقوا، اراده ترک گناه است و شیطان با دام‌های فریبنده در کمین انسان است که اگر اراده انسان ضعیف باشد دچار لغزش خواهد شد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی، رفاهی و درمانی مرکز خدمات اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات در مرکز به صورت هدفمند و با توجه به فعالیت‌ها و امتیازات طلاب انجام می‌شود.

حجت الاسلام حائری با تاکید بر اولویت نخبگان حوزه در ارائه خدمات، گفت: تمام سعی ما بر این است که در حد توان مشکلات مرتبط را حل کنیم تا نخبگان بتوانند با خیالی آسوده به تحصیل علم بپردازند.

پاسخگویی به سؤالات و پیگیری مشکلات طلاب از دیگر محورهای این دیدار بود./202/859/ب1

ارسال نظرات