۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۴۹۳۴۵۷
مسوول ستاد دانشجویی حجت‌الاسلام رییسی:

قاطعیت و فهم صحیح از مناسبات جامعه دو ویژگی حجت الاسلام رییسی است

مسوول ستاد دانشجویی حجت‌الاسلام رییسی گفت: حجت‌الاسلام رییسی، خانواده و اقوام ایشان نماد سلامت و ساده زیستی هستند، قاطعیت و فهم صحیح از مناسبات جامعه دو ویژگی حجت الاسلام رییسی است.
ابراهیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری ستاد دانشجویی حجت‌الاسلام رییسی امروز با حضور اصحاب رسانه در خبرگزاری فارس برگزار شد.

در ابتدای این نشست احسان ابراهیمی مسوول ستاد دانشجویی حجت‌الاسلام رییسی گفت: امروز افکار عمومی جوان کشور را لایه‌ای از ناامیدی فراگیر است که محصول فقدان تفریح یا فرصت‌های صوری زندگی نیست بلکه محصول شرایط اقتصادی و معیشت مردم است.

بیکاری 50 درصدی جمعیت زیر 30 سال

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست که امروز مشکل اساسی کشور بیکاری است که برخی آمارها حاکی از بیکاری 50 درصدی جمعیت زیر 30 سال دارد.

مسوول ستاد دانشجویی حجت‌الاسلام رییسی اظهار داشت: مشکلات همیشه وجود داشته است اما اگر مشکلات در کشور فراگیر بوده و مردم و مسوولان به یک اندازه رنج ببرند شاید خیلی برای مردم سنگین نباشد، در حالیکه امروز این رنج فقط برای مردم است ریشه این ناامیدی در مولفه تبعیض است.

چرا صورت زشت فقر و محرومیت را باید مردم تحمل کنند

ابراهیمی افزود: چطور است که صورت زشت فقر و محرومیت را باید مردم تحمل کنند مسوولان و کارگزاران نظام به خصوص دوستان در مجموعه دولت منظم و مرتب بدون هیچ دردی در فضایی مجازی افکار جوانان ما را کنترل کنند.

وی درباره مولفه دیگر این تبعیض گفت: مولفه دیگر رنج مردم عدم شفافیت است، که امروز در حوزه سلامت به مردم گفته نمی‌شود چه می‌گذرد، صدا و سیما این ظرفیت را ایجاد نکرد که طرح تحول سلامت به بوته نقد گذاشته شود با رفتارهای قلدرمابانه سعی شد آنچه در حوزه سلامت اتفاق افتاد مکتوم بماند.

حوزه بانک تبدیل به جعبه سیاه برای مردم شده است

مسوول ستاد دانشجویی حجت‌الاسلام رییسی بیان داشت: در حوزه بانک که تبدیل به جعبه سیاه برای مردم شده است، نماد بدهکاری مردمی و دولتی است، فرصت های اقتصادی برای کسی پیدا نیست.

ابراهیمی افزود: اطلاعات به صورت ناعادلانه در بین کارگزاران و اقوام و آشنایان آنها متمرکز شده است، در حالیکه باید همه به اطلاعات و فرصت های برابر اقتصادی دست داشته باشند.

مشکل جوانان ما فرصت‌های اقتصادی نابرابر و غیرشفاف است

وی گفت: امروز جوانان چشم جوانان ما به دست کسی نیست چراکه قدرت و توان لازم دارند، تحصیلکرده هستند مشکل آنها فرصت‌های اقتصادی نابرابر و غیرشفاف است.

مسوول ستاد دانشجویی حجت‌الاسلام رییسی اظهار داشت: این ناامیدی‌ها منجر شد که برخی از دانشجویان دور هم جمع شوند و دنبال راهکار باشند که این موضوع به قبل از اعلام نامزدی نامزدها برمی‌گردد ما تلاش کردیم همه امکانات تغییر را بررسی کنیم.

ابراهیمی بیان داشت: در مجموع ما به دلایل مختلف متوجه آقای رییسی شدیم ما جمع مستقلی بودیم که به بررسی امکانات تغییر پرداختیم.

قاطعیت و فهم فرهنگی از مناسبات جامعه دو ویژگی حجت الاسلام رییسی است

وی با بیان اینکه رییسی ویژگی‌های مشخص و روشنی دارد، ابراز کرد: دو ویژگی توامان یعنی قاطعیت و فهم فرهنگی از مناسبات جامعه در ایشان خود را نشان داده است، درباره برخورد با سیاهی و فساد هیچ گاه از ایشان اهمال گزارش نشده است.

مسوول ستاد دانشجویی حجت‌الاسلام رییسی عنوان کرد: امروز کشور ما گرفتار بدنه محدود تازه به دوران رسیده مسوولانی است که جریان اقتصاد کشور را به فساد کشاندند که هر روز یک سر و صدایی در کشور بلند می‌شود که فلان دست‌اندازی یا بهره‌مندی ناعادلانه صورت گرفت.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بدخواهان تلاش کردند چهره حجت‌الاسلام رییسی را از همین ویژگی قاطعیت در برخورد با فساد و مفسدین خراب کنند، گفت: ایشان در طول دوران در مسندهای مختلف با متخلفان بدون تسامح برخورد کردند در عین حال که فضای عمومی مشنج نشده است.

امروز مردم  تحمل بخور بخور یا بگم بگم‌های برخی را ندارند

وی با بیان اینکه امروز مردم نه تحمل بخور بخور برخی و نه بگم بگم‌های برخی دیگر را ندارند، اظهار داشت: حجت‌الاسلام رییسی برای مبارزه با فساد آمادگی دارند چراکه به لحاظ شخصی و خانوادگی شفافیت کافی دارد، وقتی شخصی خود آلوده باشد امکان مبارزه با فساد را ندارد.

مسوول ستاد دانشجویی حجت‌الاسلام رییسی افزود: بسیاری از مسوولان به لحاظ حقوقی مجرم نیسند اما امروز تلقی ما این است که برای رها کردن کشور از دام فساد نیاز به کسی است که مراتب بالاتری از سلامت اقتصادی و شفافیت در بین مسوولان به خصوص در راس داشته باشد.

حجت‌الاسلام رییسی، خانواده و اقوام ایشان نماد سلامت و ساده زیستی هستند

ابراهیمی ادامه داد: حجت‌الاسلام رییسی، همسر، فرزندان و اقوام ایشان نماد سلامت و ساده زیستی مسوولان هستند.

وی با بیان اینکه از دیگر ویژگی‌های حجت‌الاسلام رییسی روحیه و مدیریت جهادی ایشان است، گفت: ما رییس جمهوری نمی‌خواهیم که به برنامه عیدانه خود پای بند تر از رفع محرومیت مردمش از جمله در شهر تهران باشد، در حالیکه رییسی برای خدمت به مردم شب را از روز نمی شناسند.

مسوول ستاد دانشجویی حجت‌الاسلام رییسی با اشاره به ویژگی‌های دیگر حجت‌الاسلام رییسی، بیان داشت: اشراف به ساختار های تصمیم سازی کشور، داشتن ایده های روشن از جنس حکمرانی و سیاست گذاری از دیگر ویژگی های ایشان است.

رییس جمهور باید ساختار فسادزا در کشور را بشناسد

ابراهیمی افزود: اگر رییس جمهور بخواهند مانع واقعی در فساد باشد باید ساختاری فسادزا در کشور را بشناسد.

وی با بیان اینکه امکان تشکیل تیم توانمند و فراجناحی توسط ایشان وجود دارد، عنوان کرد: که افراد منتصب به جناح‌های مختلف اگر چه بعضا افراد دلسوز و شیفته خدمت نیز در آنها وجود دارد  اما امروز بر کشور شرایطی حاکم است که باید به سرعت تغییر رخ دهد، ایشان امکان تشکیل تیم فراجناحی دارند.

مسوول ستاد دانشجویی حجت‌الاسلام رییسی با بیان اینکه ما ستاد گماشته شده آقای رییسی نیستیم، بیان داشت: نزدیک به چهل سال است که دولتمردان ما همان کسانی هستند که از قبل بودند ما امروز مسن ترین دولت را داریم.

رییسی راحت به قشر جوان میدان می‌دهد

وی با بیان اینکه رییسی راحت به قشر جوان میدان می‌دهد، گفت:  رییسی روحیه قاطعانه خود را نشان داده هر کس در راستای انقلاب بوده با او جلو رفته هر وقت بریده از او جدا شده است.

در ادامه هاشمی گلپایگانی عضو ستاد دانشجویی رئیسی با بیان اینکه امروز اصل اساسی ما توجه به ظرفیت های داخل کشور است، عنوان کرد: بخش عمده سرمایه ما در مسکن خوابیده است، باید مسوولان ما اول به داخل و بعد به خارج نگاه داشته باشند نه اینکه ابتدا تخم های خود را در سبد برجام قرار دهد.

کابینه‌ای با سرمایه‌داران هزار میلیاردی نمی‌تواند مستضعفان را درک کنند

عضو ستاد دانشجویی رئیسی اظهار داشت: بحث مستضعفان نباید گم شود، اوایل انقلاب نخستین پیام‌هایی که امام راحل می‌دادند توجه به این موضوع بود، کابینه‌ای که در آن چند نفر سرمایه‌دار هزار میلیاردی دارد نمی‌تواند مستضعفان را درک کنند.

وی با بیان اینکه توجه به مستضعفان هم کار ویترینی شده است، گفت: در حالیکه روستاهای ما نیاز به رسیدگی دارد رییس جمهور اولویت کشور را برای خرید هواپیما قرار داده است.

گلپایگانی بیان داشت: صداقت و روراستی با مردم بسیار اهمیت دارد، آنچه مردم به آن رای دادند این بود که ما 100 روزه مشکلات را برطرف می‌کنیم؛ آیا صراحتا نگفتید که برجام همه تحریم ها را برمی‌دارد، عوض کردن صحبت‌ها نوعی کلاه سر مردم گذاشتن است.

در ادامه احسان ایرانمش عضو دیگر ستاد دانشجویی حجت‌الاسلام رییسی، گفت: انقلاب اسلامی بر مبنای خواست مردم حیات خودش را شروع کرد.

وی افزود: برخی سعی کردند در سال 92 سوء‌تدبیرها را به انقلاب مردم گره بزنند اما باگذشت چهار سال مشخص شد این مسیر از ابتدا غلط بوده است.

عضو دیگر ستاد دانشجویی حجت‌الاسلام رییسی عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید جوانان هیچ سهمی نداشتند، ستاد دانشجویی رییسی به دنبال فریاد زدن آرمان‌ها و فهم وضع سیاسی کشور است.

ایرانمنش افزود: این ستاد تمام تلاش خود را بر دو محور تشویق برای بیداری دانشجویان و فعال کردن هسته‌های خودجوش دانشجویی و حمایت از آنها قرار داده است.

وی ابراز کرد: شعار این ستاد «نسل سوم پیشگام تغییر به نفع مردم» است، که به زودی در همکاری با جریان‌های مختلف فعالیت خود را آغاز می‌کند.

ایرانمنش گفت: مبنای ما گفتگوی همراه با منطق چهره به چهره با حفظ آرامش و شور انقلابی است، تلاش ما بر این است که از نیروهای دانشجویی برای تغییر به نفع مردم استفاده کنیم بنابراین هر کس دغدغه این تغییر را دارد و مثل مار یسیده به این که گزینه اصلح رییس است با ما همراه شود.

وی افزود:ما تلاش خواهیم کرد گام به گام همراه دانشجویان بیدار کشور باشیم./807/ ۲۰۱/ص

 

ارسال نظرات