۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۴۹۳۴۸۸

مروری بر کتاب بعثت در کلام خاندان رسالت + دانلود

نشر موعود، کتاب کلام بعثت در کلام خاندان رسالت نوشته استاد شفیعی سروستانی را منتشر کرده است.
دانلود فایل کتاب بعثت در کلام خاندان رسالت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشر موعود، کتاب کلام بعثت در کلام خاندان رسالت، نوشته استاد ابراهیم شفعی سروستانی را منتشر کرده است.

شفیعی سروستانی، نویسنده درباره هدف نگارش این کتاب در مقدمه چنین می‌آورد:

«در مورد بعثت نبی اکرم حضرت محمد بن عبدالله، صلّی اللّه علیه و آله، سخن‌های بسیاری گفته شده و شاعران، ادیبان، حکیمان و نویسندگان، هر یک به فراخور حال خود، این واقعه شگرف را به نظم و نثر کشیده‌اند. اما شاید هیچ کس مانند خاندان پیامبر خاتم، صلّی اللّه علیه وآله، که در درک اسرار بعثت یگانه همه اعصار و در شیوایی و رسایی سخن سرآمد روزگار بوده‌اند، نتوانسته است حق مطلب را ادا کند و چنانکه شایسته این رویداد عظیم است، در مورد آن سخن گوید.

از این رو شایسته دیدیم که به بهانه سالروز مبعث حضرت ختمی مرتبت، صلّی اللّه علیه وآله، گزیده‌ای از بیانات دو گل سرسبد خاندان رسالت؛ امیر بیان، مولا علی بن ابی طالب، علیه السلام، و سیده زنان سخنور حضرت فاطمه زهرا، علیهاالسلام، را تقدیم شما خوانندگان عزیز موعود کنیم.»

 مؤلف این کتاب را در دو بخش «بعثت در کلام امیر مؤمنان علی علیه السلام» و «بعثت در کلام فاطمه زهرا سلام الله علیها» تنظیم کرده است.

او در بخش اول به بررسی بعثت در کلام امیرمؤمنان و نهج الباغه می‌پردازد و درصفحه 3 تا 5 در این باره چنین می‌نویسد:

«آن حضرت در قسمتی از خطبه 33 بعثت پیامبر اکرم، صلّی اللّه علیه وآله، را چنین توصیف می‌کند: خدا محمد صلی الله علیه و آله را برانگیخت و از عرب کسی کتابی نخوانده بود و دعوی پیامبری نکرده بود. محمد، صلّی اللّه علیه وآله، مردم را به راهی که بایست کشاند، و در جایی که باید نشاند، و به رستگاری رساند، تا آنکه کارشان استوار و جمعیتشان پایدار گردید.

... . در خطبه 94 نیز در وصف سلسله پیامبران الهی می‌فرماید: پس، آنان را در بهترین ودیعت جای به امانت سپرد، و در نیکوترین قرارگاه مستقر کرد. از پشتی به پشت دیگرش داد، همگی بزرگوار، و زهدانهایی پاک و بی عیب و عار. چون یکی از آنان درگذشت، دیگری برای حمایت دین برخاست، و جانشین او گشت؛ تا آنکه تشریف بزرگواری از سوی خدای باری، به محمد، صلّی اللّه علیه وآله، رسید، و او را از بهترین خاندان و گرامی‌ترین دودمان برکشید. از درختی که پیامبران خود را از آن جدا کرد، و امینان خویش را برگزید و بیرون آورد. فرزندان او بهترین فرزندانند، و خاندانش، نیکوترین خاندان؛ و دودمان او بهترین دودمان...».

شفیعی سروستانی در بخش دوم، نگاهی به خطبه فاطمه زهرا سلام الله علیها و بررسی بعثت در این خطبه  در صفحه 6 در این باره می‌نویسد:

«پاره تن رسول خدا، حضرت فاطمه زهرا، علیهاالسلام، که در خانه وحی پرورده شده بود و صدای بال جبرئیل را شنیده بود، پس از رحلت نبی اکرم، صلّی اللّه علیه وآله، و در پی جفای بزرگی که امت پیامبر در حق خاندان او روا داشتند، با قلبی پرخون به مسجد مدینه درآمده و رو به مردم غفلت‌زده خطبه‌ای ایراد می‌کند که در تاریخ سخنوران عرب جاودانه می‌شود. آن حضرت در این خطبه به زیباترین بیان، بعثت و رسالت نبی اکرم، صلّی اللّه علیه وآله را به وصف می‌کشند و حال و روز مردم جزیره العرب را قبل و بعد از بعثت به تصویر در می‌آورند.»

همچنین نویسنده در ادامه در صفحه 8 درباره معنای بعثت در خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها می‌نویسد:

«...حضرت زهرا، علیهاالسلام، در بخش دیگری از این خطبه به تلاشی که پدر ارجمندش برای گسترش توحید و اسلام متحمل شد اشاره کرده و می فرماید: او رسالت خود را به گوش مردم رساند و آنان را از عذاب الهی ترساند. فرق و بشت مشرکان را به تازیانه توحید خست. و شوکت بت پرستان را در هم شکست.تا جمع کافران از هم گسیخت. صبح ایمان دمید. و نقاب از چهره حقیقت فرو کشید. زبان پیشوای دین در مقال شد. و شیاطین سخنور لال.»

آثار نویسنده:

استاد ابراهیم شفیعی سروستانی آثار مختلفی به زبان فارسی و عربی نوشته است که «دائرةالمعارف موعود آخرالزّمان»، «استراتژی انتظار»، «داستان ورزش غرب»، «نقد مبادی علوم جدید»، «تفکّر، فرهنگ و ادب و تمدّن»، «مثلث مقدس (راز کین‌جویی غرب علیه اسلام و مسلمین)»، «روزی روزگاری (سیاه مشق‌های شبانه)»، «پرسش از غرب»، «غرب و آخرالزمان»، «نقش روشنفکری»، «ولنگاری فرهنگی»، «جاهلیت مدرن»، «بحران فراگیر در شرق اسلامی» و «زنجیرهای نامرئی» از آثار وی است.

گفتنی است، نشر موعود، کتاب «کلام بعثت در کلام خاندان رسالت»، نوشته استاد ابراهیم شفعی سروستانی را در سال 1378 در قطع رقعی منتشر کرده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای دانلود کتاب از سایت قائمیه اینجا را و برای دانلود نسخه PDF بر روی گزینه دانلود فایل کلیک کنند./998/ ن ۶۰۲/ش

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
با اجازه دانلود کردم
0
0