۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۴۹۴۵۸۰
آیت الله کعبی:

آمریکا و اسرائیل مسؤول مشکلات جهان هستند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعتقاد به توحید را مستلزم نفی طاغوت دانست و تصریح کرد که آمریکا و اسرائیل مسؤول مشکلات جهان هستند.
 آیت الله کعبی

به گزارش خبرنگار خبرگزار رسا، آیت الله شیخ عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو خبرنگار رهبری در دیدار با جمعی از علما و طلاب آفریقا نسبت به ساخت یک جامعه اسلامی در کشورهای آفریقایی ابراز امیداوری کرد و بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) از 5 عنصر توانست یک جامعه اسلامی تشکیل دهد و این 5 عنصر در هر کجا که باشد، منشا تغییر و تحول خواهد بود.

وی داشتن ایدئولوژی و برنامه جامع و کامل برای ساخت یک جامعه را اولین مسیر تشکیل جامعه اسلامی دانست و افزود: رهبری الهی و حکیمانه، کادر مومن، صالح و آگاه، همراهی مردم با ایدئولوژی رهبر، صبر و مقاومت از عناصر تشکیل جامعه اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر مسلمانان بخواهد جامعه اسلامی تشکیل دهند، مخالفان داخلی و خارجی اجازه فعالیت به آن‎ها را نمی‎دهند، بنابراین باید صبر و استقامت داشت.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در مسیر رسول اکرم (ص) قدم برداشت و درپی تشکیل یک تمدن اسلامی و انسانی بود. امام همیشه می‎گفت: «اسلام محمدی» و هیچ گاه ندیدم که بگوید «اسلام تشیع».

استکبار جهانی درپی به بردگی گرفتن مسلمانان است

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان امت اسلامی درپی به بردگی گرفتن مسلمانان هستند، اظهار داشت: دشمنان خواهان چپاول ثروت‎های ملی کشورهای اسلامی نظیر نفت، گاز، طلا، نقره و امثال آن‎ها هستند.

وی آمریکا را طاغوت بزرگ خواند و عنوان کرد که اسلام اصیل در برابر اسلام آمریکایی قرار دارد. برخی از ویژگی‎های اسلام اصیل عبارت است از عدالت، بندگی خدا، آزادی، رشد معنوی و خشوع در برابر خداوند و در نقطه مقابل برخی از ویژگی‎های اسلام آمریکایی عبارت است از ظلم، ستم، پیروی از طاغوت، ذلت، خواری، ترس و رشد کاهنان، پیشگویان و عرفان‎های کاذب و بی اصل.

آیت الله کعبی بعثت پیامبر اکرم (ص) برای پایان جهل، فقر، فساد، تبعیض و خارج کردن مردم از گمراهی و ساخت جامعه قوی، متحرک و فعال دانست و گفت: اگر می‎خواهیم به این اسلام تمسک کنیم باید راه و روش آن در زمینه‎های مختلف فکری، عقیدتی، اخلاقی، شریعتی و... را بشناسیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد که توحید در راس این راه‎ها قرار دارد. ما موحد هستیم و به لا اله الا الله ایمان داریم و با توحید حقیقی، می‎توانیم جهان را تغییر دهیم. داعش بر روی پرچم خود با خط کوفی لا اله الا الله نوشته است اما آنان فقط به توحید ظاهری اعتقاد دارند زیرا ساخته شده رژیم اشغالگر صهیونیستی و آمریکا هستند.

وی  گفت: خداوند خالق، مالک، ولی و پروردگار ماست و دارای صفات حسنی است؛ اعتقاد به توحید مستلزم نفی طاغوت، مفسدان، ظالمان، افراط‎ گرایان و مجرمان است. ما وقتی می‎گویم توحید یعنی «مرگ بر آمریکا»، ما نمی‎توانیم شعار توحید بدهیم و مانند عربستان آمریکا را دوست استراتژیک خود بدانیم. وهابیان عملا تابع و پیرو طاغوت زمان هستند.

استکبار جهانی از ولایت فقیه می ترسد

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: آمریکا، رژیم اشغالگر صهیونیستی و حامیان نظامی آن‎ها در مسیر فساد و ظلم قدم بر می‎دارند و مسؤول قتل، فقر، استبداد و مشکلات جهان هستند و در حقیقت طبق آنچه که امام خمینی (ره) فرموده‎اند «آمریکا شیطان بزرگ است».

وی تاکید کرد که هیچ برنامه و طرحی در جامعه اسلامی با حضور و حمایت آمریکا امکان پذیر نیست زیرا هیچ گاه نمی‎تواند با ظالم و شیطان، عدالت را رعایت کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان در عصر کنونی از هیچ چیزی به اندازه ولایت فقیه نمی‎ترسند، گفت: ولایت فقیه امتداد حرکت انبیاست و ولایت فقه، اخلاق، عدل، مکارم اخلاقی، علم، ایمان، مبارزه با جهل، تبعیض، فساد و گسترش وحدت اسلامی، برادری و خدمت است./994/ب920/ف

ارسال نظرات