۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۹۴۵۹۶
فرهنگ و دولت آینده(۱۹)

۲ وظیفه مهم دولت جدید

آیت‌الله عبداللهی کمک به گسترش اخلاق و حرکت در مسیر تمدن اسلامی را وظیفه دولت برشمرد و گفت: هم رییس‌جمهور و هم دولت او باید دغدغه حاکمیت دین و ارزش‌های اسلامی داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی

آیت‌الله محمود عبداللهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین وظایف فرهنگی دولت آینده، رعایت الزامات قوانین نظام اسلامی را مورد تأکید قرار داد و گفت: این نظام مبتنی بر مکتبی است که یکی از ویژگی‌های آن ایستادگی در برابر قطب شرق و غرب است.

رییس کمیسیون امنیتی سیاسی مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در اصل اول قانون اساسی ما آمده است که نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر وحی و اصول دین است، گفت: هدف از این نظام تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی است و در کلمات امام خمینی(ره) هم که نگاه می‌کنیم بر روی کلمه اسلام و حاکمیت اسلام تأکید فراوانی شده است.

وی یکی از شاخص‌های اصلی برای انتخاب رییس‌جمهور اصلح را پایبندی به ارزش‌های اسلام دانست و گفت: مقام معظم رهبری هم در دیدار با فعالان قرآنی این موضوع را مطرح کردند که مشکل بسیاری از کشورهای اسلامی این است که حاکمیت آنها به هویت دینی و قرآنی مردم توجه ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری به تلاش نظام سلطه از راه جنگ نرم برای حاکم کردن ارزش‌های خود بر جوامع دیگر اشاره کرد و افزود: همه این مسائل ایجاب می‌کند که کسانی اصلح هستند که دغدغه دینی بیشتری دارند و توجه داشته باشند که ما در معرض تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی هستیم.

وی اظهار داشت: اولین مسؤولیت دولت با توجه به اصل سوم قانون اساسی ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی است؛ بنابراین باید دولتی را انتخاب کنیم که این وظیفه را به خوبی انجام دهد.

آیت‌الله عبداللهی ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی را در مسائل فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: مدیران باید با تفکر اسلامی به دنبال تمدن اسلامی باشند و از آنجایی که فرهنگ یکی از ارکان تمدن است باید فرهنگ اسلامی را در جامعه حاکم کنیم.

وی تصریح کرد: رییس‌جمهور باید وزرایی را انتخاب کند که باورشان و بینششان غربی نباشد و به تمدن اسلامی و هویت دینی توجه داشته باشند و دشمن‌شناس باشند و باور داشته باشند که ما در مواجهه با دشمن هستیم و نباید به بهانه تعامل با دنیا هضم در نظام سلطه شویم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسانه‌ها، فیلم‌ها و فضای مجازی را به عنوان ابزار جنگ نرم دشمن بسیار مهم دانست و افزود: فضای مجازی و ایجاد شبکه ملی اطلاعات از دغدغه‌های رهبری است و همان‌طور که خود رییس‌جمهور باید از تقوا برخوردار باشد و دغدغه حاکمیت دین و ارزش‌های اسلامی را داشته باشد باید مدیرانی را روی کار بیاورد که چنین تفکری داشته باشند./843/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات