۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۴۹۵۰۳۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

نیازسنجی فرهنگی روستاها از ملزومات فعالیت تبلیغی مؤثر است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر اعزام هدفمند روحانیان مبلغ، گفت: درواقع نیازسنجی فرهنگی و اجتماعی روستاها از مهم­ترین ملزومات فعالیت تبلیغی مؤثر در این مناطق است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست با روحانیان مبلغ، با اشاره به اهمیت فعالیت‌های تبلیغی در مناطق مختلف، اظهار کرد: نیازسنجی فرهنگی و اجتماعی روستاها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی از ضروریات است.

وی اضافه کرد: گسترش فنّاوری‌های روز دنیا در جوامع مختلف به‌ویژه جوامع روستایی سبب بروز آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شده که در این زمینه نیازمند مواجهه جدی و کار فرهنگی تبلیغی مناسب هستیم.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه آسیب‌های مختلفی در حوزه جوانان ظهور پیدا کرده و باید توجه ویژه‌ای به این حوزه داشت، افزود: نهاد تبلیغات اسلامی استان برای رفع و کاهش این آسیب‌ها ویژه‌برنامه‌های فرهنگی مختلفی را در طول سال اجرا می‌کند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی با اشاره به اینکه گفتمان‌های دینی با موضوعات روز جامعه و محافل قرآنی برای سنین مختلف برخی از این برنامه‌ها است، ادامه داد: این نهاد در راستای برگزاری هرچه بهتر و غنی‌سازی محتوای برنامه‌های فرهنگی اقدام به نیازسنجی فرهنگی در روستاها کرده تا برنامه‌های فرهنگی در روستاها پرشور و پرمحتوا برگزار شود.

وی اظهار داشت: اعزام روحانیان مبلغ به روستاهایی که فاقد روحانی هستند، اعزام سخنران به روستاها و برگزاری محافل قرآنی در روستا ازجمله ویژه‌برنامه‌های فرهنگی است که با محوریت امام جماعت روستاها برگزار می‌شود؛ چراکه امام جماعت و روحانی روستا مدیر فرهنگی روستا هستند.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: نیازسنجی فرهنگی در تمام روستاهای استان اجرا و نقاط ضعف و قوت احصا می­شود تا از این طریق اشکالات برطرف شده و نسبت به تقویت نقاط قوت اقدام شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر لزوم همراهی و هماهنگی روحانیان و مداحان در برنامه ­های فرهنگی و مذهبی، اظهار کرد: کانون مداحان نقش بسزایی در اشاعه و ترویج فرهنگ دینی و مذهبی در جامعه دارد.

وی ادامه داد: در این راستا فراگیری اصول و فنون مداحی در کنار رعایت مسائل اخلاقی دو ویژگی اساسی است که مداحان باید نسبت به تحقق آن در خود اهتمام ورزند.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر پویایی کانون‌های مداحان در استان، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی مداحی ترمی واحدی برای نخستین بار در استان، برگزاری مراسم گردهمایی مداحان و مشارکت در برگزاری مراسم‌های محوری ازجمله تجمع بزرگ عزاداران حسینی برخی از فعالیت‌های کانون مداحان است.

وی همچنین با اشاره به آمادگی تشکل‌ها و هیئات مذهبی و دینی برای برپایی اعیاد شعبانیه در استان، اظهار کرد: محله‌ها و میدان‌های مختلف در قالب هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی تبلیغی آمادگی خود را برای برپایی جشن‌های نیمه شعبان و جشن اظهار محبت به خاندان نبی مکرم اسلام (ص) اعلام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: در همین زمینه هیئت­های مذهبی و فرهنگی تبلیغی برنامه‌هایی از قبیل تزیین و چراغانی، تمرین اجرای هم‌خوانی قرآن کریم، دعوت از قاریان نخبه، سخنرانی، مسابقه و اهدای جوایز به افراد خردسال هم نام حضرت مهدی موعود (عج) را برای این ایام در نظر گرفته‌اند./9314/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات