۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۹۵۱۱۴
حجت الاسلام والمسلمین نبوی:

انتخاب اصلح از وظایف دینی است

معاون تبلیغ حوزه علمیه انتخاب اصلح را از وظایف دینی دانست و گفت: افرادی که رأی می دهند در اعمال فرد منتخب دخیل هستند و باید در محضر الهی پاسخگوی انتخاب خود باشند.
گردهمایی عقیدتی سیاسی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق (ع)به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی نشستی با حضور فرماندهی و دیگر کارکنان در نمازخانه تیپ  امام صادق(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی معاون تبلیغ حوزه علمیه در این گردهمایی با تبریک اعیاد شعبانیه عنوان کرد: تیپ مستقل امام جعفر صادق (ع) همواره همکار و کمک رسان حوزه علمیه بوده که این همراهی برکات فراوانی برای حوزه علمیه به دنبال داشته است.

وی افزود: انقلابی که در ایران اتفاق افتاد خمیر مایه ی حرکتی آن را اعتقادات و باورهای مردم انقلابی  پدید آوردند و اگر می خواهیم به عمق انقلاب ایران پی ببریم باید بیانیه و اطلاعیه های امام راحل را در قبل و بعد از انقلاب و حتی در دل جنگ مطالعه کنید تا به این واقعیت پی ببرید که  آنچه بیش از هر چیز جلب نظر می کند در کنار رهبری داهیانه امام وخلف صالحش، نقش پر رنگ مردم متدین و انقلابی در به ثمر رسیدن و حفظ این انقلاب تا کنون بوده است.

مسؤول بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم با اشاره به راهپیمایی های دوران انقلاب خاطرنشان کرد: در ابتدا این راهپیمایی ها منحصر به مدرسه فیضیه و حرم حضرت معصومه(س) بود که معمولاً با سرکوب مواجه می شد و مارکسیست ها و فداییان خلق و دیگر گروه ها اکثراً در زندان بودند و انقلابی که اتفاق افتاد توسط مردم مؤمن و انقلابی بود و بعدها دیگر گروه ها وقتی دیدند انقلاب در حال تحقق است به مردم پیوستند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی در ادامه با اشاره به آیه 118 سوره هود عنوان کرد: خداوند خواسته که انسان مختار باشد و با اختیار خودش در مسیر حق قرار بگیرد اما مسؤولین باید مسیر گرایش به حق را برای آحاد مردم هموار کنند.

وی در پایان موضوع انتخابات ریاست جمهوری را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: باید در انتخاب اصلح دقت کرد زیرا رأی دهندگان در صورت قصور در انتخاب اصلح در گناه و اقدامات ضد ارزشی افرادی که انتخاب می کنند شریک هستند و باید فردای قیامت در محضر عدل الهی در مقابل امام راحل و شهدای گران قدرمان پاسخگو باشند و در صورت انتخاب اصلح قطعاً ما هم در ثواب حسنات و برکاتی که از رییس جمهور صادر می شود شریک خواهیم بود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم مربیان و متربیان نمونه عقیدتی سیاسی مورد تقدیر قرار گرفتند./872/د۱۰۲/ی

ارسال نظرات