۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۴۹۵۲۳۱
آیت‌الله ری شهری:

مقربان درگاه الهی عاملان به حق هستند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عمل کردن به سخن حق الطافی از عنایات الهی به انسان است، گفت: مقربان درگاه الهی عاملان حق هستند.
ریشهری

به گزراش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، درباره عمل کردن به کلام حق، گفت: حق گویی برای انسان بسیار مشکل است.

وی افزود: امام سجاد(ع) در دعای شریف و نورانی مکارم‌الاخلاق می‌فرمایند: بارالها، مرا یاری کن سخن حق بگویم هر چند بسیار دشوار باشد؛افزون بر گفتن حق تشخیص آن نیز مساله مهم و سختی به شمار می‌رود اما عمل کردن به حق دشوارتر از دیگر مسائل ذکر شده است.

آیت‌الله محمدی ری شهری اضافه کرد: پذیرفتن و عمل کردن به حق برای انسان سخت و دشوار است بنابراین عنایتی که خداوند به انسان می‌کند که فرد بتواند به حق عمل کند عنایتی بس عظیم و با ارزش است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به روایتی از امام علی(ع)، ادامه داد: حضرت می‌فرمایند: مقربین و اقرب‌الناس کسانی هستند که به خداوند متعال به نسبت دیگر مردمان نزدیک‌تر بوده و کسی همانند آنان به خداوند متعال نزدیک نیست.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: این افراد کسانی هستند که حق را شنیده، قبول کرده و به صورت دقیق و کامل به آن عمل کرده‌اند، هر چند به ضررشان تمام شده باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کسی که به حق بیشتر و بهتر عمل کند هر چند سخت و دشوار باشد به خداوند نردیکتر می‌شود./813/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات