۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۴۹۵۲۳۵
مفتی لیتوانی:

علما مسؤولیت سنگینی برای مبارزه با افکار تروریسم دارند

مفتی لیتوانی خواستار مقابله با افکار تروریست‎ها شد و بیان داشت که علما مسؤولیت سنگینی برای مبارزه با افکار تروریسم دارند.
رمضان یعقوب مفتی جمهوری لیتوانی

به گزارش خبرگزاری رسا، رمضان یعقوب مفتی جمهوری لیتوانی در حاشیه سیزدهمین جشنواره بین المللی بهار شهادت که در کربلای معلا برگزار شد، در گفت‎وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: جریان‎های تروریستی نظیر داعش بر خلاف قوانین انسانی فعالیت می‎کنند. اقدامات جنایتکارانه تروریست‎ها فقط علیه طائفه و یا پیروان مذاهب خاصی نیست، بلکه شمولیت دارد.

مفتی جمهوری لیتوانی تصریح کرد: علما وظایف سنگینی در مبارزه با افکار تروریستی و افراطی دارند و باید از جامعه اسلامی در برابر این اندیشه‎های مسموم محافظت کنند.

وی ادامه داد: حضرت آیت الله سیستانی با فتوای جهاد کفایی مبارزه با تروریسم و حمایت از آوارگان، طبق مبادی دینی و اسلامی اصیل عمل کرد.

رمضان یعقوب تاکید کرد که اسلام و سایر ادیان الهی همیشه درپی یاری رسانی به انسان‎های نیازمند هستند.

وی افزود: برگزاری همایش و سمینارهایی که علما و اندیشمندان اسلامی را زیر پرچم واحد جمع کند و موجب تبادل افکار و فرهنگ‎ها شود از اهمیت ویژه‎ای برای گسترش وحدت اسلامی برخوردار است.

مفتی جمهوری لیتوانی خاطرنشان کرد: توجه به فرهنگ اسلامی و ساخت پل محبت و همزیستی مسالمت آمیز میان مذاهب مختلف بسیار حایز اهمیت است.

گفتنی است که سیزدهمین جشنواره بین المللی بهار شهادت با حضور اندیشمندان، علما، سیاستمداران و اصحاب رسانه از 35 کشور در کربلا در حال برگزاری است./994/ب۹۰۲/د

 

ارسال نظرات