۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۴۹۵۸۳۳
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

منزلت انقلاب اسلامی قربانی جناح ‌بازی‌ های سیاسی نشود

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه شأن و منزلت انقلاب اسلامی نباید قربانی جناح ‌بازی‌های سیاسی شود،‌ گفت: حرف و ظاهر نمی ‌تواند ملاک درستی برای تشخیص یک فرد انقلابی باشد بلکه مهم عمل فرد است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، امشب در نشست با فرهنگیان و اساتید بسیجی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر کرم(ص) به تبیین ویژگی ‌های انسان مؤمن و منافق پرداخت و اظهار کرد: انسانهای مؤمن در برابر محاسن سفید کرده‌گان در راه خدا و ایستادگان در پای اسلام و ارزشهای اسلامی، امام و رهبر عادل و معلم خیرخواه قدردان و سپاسگزار هستند اما منافقان نسبت به این دسته از افراد ناسپاسی و دشمنی می ‌کنند.

وی با اشاره به دشمنی منافقان داخل و خارج با امام خمینی(ره) افزود: امام خمینی(ره) انسانی ذوب شده در اسلام بود که به تکلیف الهی لبیک گفت اما منافقان در برابر امام(ره) موضع می ‌گرفتند با او دشمنی می ‌کردند و حتی برخی‌ها در داخل حرف امام را زمین زدند و در برابرش ایستادند چراکه وجود امام خمینی(ره) را مانع رسیده به منافع شوم خودشان می ‌دیدند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب در جایگاه ولی فقیه و رهبر جامعه تمام شعارش، حرفش، فریادش بر اساس عدالت است و این همان چیزی است که مردم به خاطرش قیام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خاطرنشان کرد: نظام اسلامی شکل نگرفته که تنها جیب عده خاص پر شود و یک شکاف طبقاتی فوق‌ العاده به وجود بیاید و یک عده‌ای دم از اقتصاد بزنند و تنها جیب خودشان و یک عده خاص را پر کنند و محرومیت و شکاف طبقاتی در یک جاهایی غوغا کند و مردم با انواع سختی‌ها و مشکلات مراجه باشند و بعد هم آقایان بگویند اقتصاد را شکوفا کردیم.

وی گفت: اقتصادی که همانند کشورهای غربی همچون آمریکا شکوفاترین اقتصاد باشد اما تنها منافع یک عده را تأمین کند و شکاف طبقاتی در جامعه به وجود آورد و همراه با تبعیض و بی‌ عدالت باشد آن اقتصاد مطلوب اسلام نیست و هیچ ارزشی ندارد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، رساندن زندگی ‌های مردم به حد مطلوب و در شأن نظام اسلامی را مطالبه و دغدغه مستمر رهبر فرزانه انقلاب عنوان و تصریح کرد: اقتصادی مطلوب اسلام است که به معنای واقعی هر کسی که را به حق خودش برساند و همه از آن بهره‌مند شوند و همه مردم به یک زندگی مطلوب و قابل قبول از نظر اقتصاد و معیشتی دست پیدا کنند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: امروز یک مسأله و دعوای فاحشی که در درون کشور وجود دارد همین است که یک عده دم از اقتصاد می ‌زنند اما به دنبال حاکم کردن اقتصاد غربی هستند و هر چه هم رهبری هشدار می‌ دهند که اقتصاد مقاومتی را دنبال کنید و بکوشید اقتصاد سالم همراه با عدالت در جامعه حاکم شود باز برخی‌ها راه و اهداف ناصحیح خود را دنبال می ‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه باور و اعتقاد ما بر این است که امروز یک امام عادل الهی به حول و قوه الهی در رأس کشور است، تصریح کرد: کسی که قدر این امام را بداند مؤمن است و آن کسی که قدردان این نعمت نباشد قطعا منافق خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خداشناسی، راه شناسی و حرکت در مسیر درست انقلاب‌ اسلامی را از ویژگی ‌های برجسته شهید مطهری برشمرد و گفت: شهید مطهری به وسیله متمرکز شدن بر این 3 ویژگی گوی سبقت را از دیگران گرفت و به درجات بالای انسانی و معرفتی دست پیدا کرد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه تنها راه رسیدن به سعادت، راه اسلام است، خاطرنشان کرد: هر کس این راه را شناخت و در مسیر آن حرکت کرد مهر و رضای الهی شامل حالش می ‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر انسانی اراده انجام دادن کاری را داشته باشد هیچ مانعی نمی ‌تواند جلوی او را بگیرد و شهید مطهری در انجام اهداف خود از هیچ مانعی نهراسید، اظهار کرد: اگر اراده انسان تقویت شود و در مسیر خداوند قرار بگیرد به برکت این اراده هر کاری را می ‌تواند انجام دهد اما اگر در شناخت راه و مسیر با مشکل رو به‌ رو شویم، جامعه دچار مشکل می ‌شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، دانشگاه اسلامی را از ملزومات جامعه اسلامی دانست و افزود: مشکل فعلی جامعه ما این است که افراد در انتخاب دانشگاه دقت لازم را ندارند و اگر راه درست انتخاب نشود گیرایی واقعی را در جامعه نخواهد داشت و دچار انواع انحرافات می‌شویم، دانشگاهی که باید در جامعه اسلامی شکل بگیرد دانشگاه علوی، ولایی و نبوی است و امروز به برکت امام راحل این دانشگاه در انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام نداشتن نگاه یکسان را یکی از مشکلات فعلی دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: بیشتر گرفتاری‌های فرهنگی، انتخاب غلط و مفاسد اخلاقی نیز از نمونه این مشکلات است که سبب می ‌شود دانشگاه ‌اسلامی خروجی ‌هایی مانند آیت ‌الله طباطبایی و مطهری نداشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه مفاسد اقتصادی و تعرض به حقوق دیگران در شأن دانشگاه‌ اسلامی نیست، افزود: یک‌سری از افراد در جامعه دنبال منافع حزبی و جناحی خود هستند و این در حالی است که تنها یک جریان باید در دانشگاه حاکم باشد و آن جریان ولایی و انقلابی است و هیچ چیز جز ایمان و ولایت نباید در این دانشگاه حاکم شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، نقد سازنده را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: تبلیغات در انتخابات باید به یک شیوه درست و بر اساس خدامحوری و ولی ‌محوری صورت پذیرد نه اینکه براساس نگاه‌ های سیاسی، حزبی و فردمحوری باشد.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: واقعا تبلیغات انتخاباتی که نامزدهای انتخابات انجام می ‌دهند و مسائلی که نسبت هم دیگر مطرح می ‌کنند در شأن انقلاب اسلامی نیست.

وی با تأکید بر اینکه شأن و منزلت انقلاب اسلامی نباید قربانی جناح ‌بازی‌های سیاسی شود،‌ ابراز کرد: حرف و ظاهر نمی ‌تواند ملاک درستی برای تشخیص یک فرد انقلابی باشد بلکه مهم عمل فرد است؛ بنابراین باید دغدغه‌مند و مراقب باشید که قربانی حزب‌ها و جناح بازی و گروه گرایی‌ها و امثال این‌ها نشوید./۲۰۲/۹۴۵۷/ب۱

ارسال نظرات