۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۴۹۶۲۰۳
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در اراک:

باید با اقدامی سریع و انقلابی مشکلات مردم برطرف شود

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع هوادارنش در شهر اراک، خواستار اقدامی سریع و انقلابی برای حل مشکلات مردم شد.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، شب گذشته در جمع مردم اراکی در مصلای این شهر گفت: دولت کار و کرامت معتقد است باید راه حل مشکلات را در داخل کشور جستجو کرد.

وی افزود: امروز باید مردم و به خصوص جوانان را باور داشت و این مهم که این که گره مشکلات به دست جوانان و ملت مومن ایران اسلامی باز می شود باید برای مسئولان به یک باور تبدیل شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه افرادی که ارتباط با بیگانه را حلال مشکلات می دانند به توانمندی های داخل و ملت ایران اسلامی باور ندارند، اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت های داخلی و گشودن درها و مسؤولیت سپاری به جوانان، محور برنامه های دولت کار و کرامت است که از بدو فعالیت این مهم عملیاتی می شود.

با 45 هزار تومان نمی توان یک زندگی معمولی را تجربه کرد

وی در ادامه در رابطه با یارانه ها، گفت: امروز بسیاری از افراد جامعه تنها با یارانه زندگی خود را سپری می کنند و باید باور کرد که با 45 هزار تومان نمی توان یکی زندگی حتی معمولی را در یک ماه تجربه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خاطر نشان کرد: دولت کار و کرامت به عنوان دولت و خادم مردم نمی توانیم نسبت به این افراد بی تفاوت باشیم بنابراین حل مشکلات خانواده های محروم و کم برخوردار یکی از تکالیف اصلی دولت کار و کرامت محسوب می شود.

ضرورت اقدامی سریع و انقلابی برای حل مشکل صنایع تعطیل اراک

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه با اشاره به تعطیلی برخی از کارخانجات در شهر اراک، گفت: امروز بسیاری از کارگاه‌ها و کارخانه ها در شهر اراک تعطیل شده است و ما معتقد هستیم که می‌توان این کارگاه‌ها و کارخانه‌ها را مجددا راه اندازی کرد تا این نگرانی مردم هم رفع شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اقدامی سریع و انقلابی برای حل این مشکل لازم است و معتقدیم حداقل سالی ۲۵ درصد از این کارگاه‌ها به مدار تولید باز گردد و جوانان و کارگرانی که امروز با حداقل درآمد، روزگار می‌گذارنند به کار بازگردند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به نقدینگی در کشور، گفت: آیا مشکل نقدینگی در کارخانجات ما غیرقابل برطرف شدن است و نقدینگی در کشور کم است؟ اگر نیمی از نقدینگی که در این دولت انجام شده در جهت تولید و اشتغال وارد شده بود، شاهد این مشکلات نبودیم.

نباید آلودگی هوا در کشور وجود داشته باشد

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شهروندان استان مرکزی و کلانشهر اراک از مشکل آلودگی هوا در رنج هستند، گفت: آلودگی هوا و محیط زیست در نتیجه فعالیت برخی از صنایع یکی از مشکلات اصلی امروز کشور است که دولت ها تاکنون هیچ قدم موثری در راستای حفظ این مهم برنداشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با وجود این که چندین سال است که مردم استان مرکزی به خصوص شهر اراک از مشکل آلودگی هوا رنج می برند اما صدای آنان  به گوش مسؤولان نمی رسد، گفت: مسؤولان استان مرکزی یا باید این مشکل را در اسرع وقت حل کنند و یا صادقانه به مردم بگویند که قادر به حل این مشکل نیسیتم و میدان را برای افراد توانمندی که قادر به حل این مشکلات هستند باز کنند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی با تاکید بر اینکه نباید آلودگی هوا در کشور وجود داشته باشد، بیان داشت: فرض کنید که حتی افرادی که در معرض آلودگی قرار گرفته‌اند، مسلمان هم نیستند بالاخره انسان که هستند، شهروند این مملکت که هستند، پس نباید با مشکل آلودگی هوا مواجه باشند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه کشور ایران از ثروت و نعمت های خدادادی بسیاری برخوردار است، خاطر نشان کرد: اگر نیمی از این ثروت و درآمد کشور در راستای احیای کارخانه های صنعتی به کار گرفته می شد، صنایع کشور با مشکل رکود مواجه نبودند.

مردم چشم انتظار هستند، پیشرفت مسکن مهر 6درصد روا نیست

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی در رابطه با مشکلات مسکن و همچنین مسکن مهر در کشور، ابراز داشت: امروز شاهدیم برخی از افراد در تبلیغات انتخاباتی خود می‌گویند در سال جاری مسکن مهر را تحویل می‌دهیم، اگر قابل حل بود که این طولانی شدن موجه نیست و از سویی همه معتقدند این مسکن تولید کننده کار است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خاطر نشان کرد: مردم چشم انتظار هستند، پیشرفت مسکن مهر 6درصد روا نیست و این سوال مطرح می شود که آیا این تنها راه حل است؟ امروز با ظرفیت‌هایی داریم که اگر احیا شود مشکلات حل می‌شود.

وی با اشاره به وجود 700هزار ازدواج در سال، گفت: امروز باقت های فرسوده در کشور وجود دارد و نیز شهرهایی داریم که باید وضع حاشیه نشینی روشن شود زیرا اینها کسانی هستند که به دلیل مشکلات روستایی پیش امده به حاشیه شهرها امده اند و اینها محترمند و باید رفاه از هرنظر برای آنها حل شود و حاشیه شهرها نباید رها شود باید مشکلاتشان که قابل حل است برطرف شود.

 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به حفظ عفاف و حجاب، گفت: طبق قانون باید عفاف و حجاب باید رعایت شود در عرف شرعی و فرهنگی قومیتی خود پوششی برای عفیفه بودن دارند.

وی با بیان اینکه همه باید حیا داشته باشند و حیا اصل مهم اخلاقی است که تمامی افراد جامعه در پرتو این حیا توسعه می‌یابد، افزود: من مسئله را بالاتر می‌بینم و آن عفاف است و عفتی که باید هم مرد باید داشته باشد هم زن عفیفه باشد و این اصل مهم کشور ماست.

به گزارش رسا، در این مراسم مردم ولایی اراکی با شعارهای ای پسر فاطمه حمایتت می کنیم، مرکزی یک کلام رئیسی والسلام، ابراهیم بت شکن بت فساد بشکن، صل علی محمد بوی بهشتی آمد و صل علی محمد یاور رهبر آمد نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را همراهی می کردند.

دیدار با آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از دیگر برنامه های حجت الاسلام رئیسی در سفر یک روزه به اراک بود./842/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات