۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۹۶۲۵۴
آیت الله سعیدی:

شایسته سالاری مبنای گزینش مسؤولان باشد/ سیستم بانکی خود را با دین منطبق کند

امام جمعه قم با بیان این که در نظام اسلامی همه ارکان از جمله بانک ها باید عملکردی مطابق با اسلام داشته باشند، گفت: رسالت بانک ها در نظام اسلامی خدمت به اقتصاد و حفظ امنیت پولی و مالی کشور است.
آیت الله سید محمد سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیر بانک ملت استان قم با بیان این که در نظام اسلامی همه ارکان از جمله بانک ها باید عملکردی مطابق با اسلام داشته باشند، گفت: باید در هر سازمان نظارت مشخصی نسبت به ارکان صورت گیرد چرا که مردم ناظر اصلی تمام فعالیت های نهادهای مختلف بوده و عملکرد نهادهای مختلف و مطابق آن با اسلام را مورد نظارت و و ارزیابی قرار می دهند و اگر این عملکرد مطابق با اسلام نباشد موجب بدبینی مردم به آن نهاد می شود.

وی با اشاره به این که شایسته سالاری باید مبنای گزینش در نظام اسلامی باشد، افزود: با شناسایی نیروهای شایسته می توان زمینه پیشرفت نظام اسلامی و بهبود عملکرد سازمانی را فراهم کرد.

امام جمعه قم یکی از مهم ترین رسالت های بانک ها در نظام اسلامی را اعطای تسهیلات، کمک به مردم، خدمت به اقتصاد کشور، حفظ و امنیت پولی و مالی کشور عنوان کرد، گفت: باید این وظایف از سوی بانک ها به نحو احسن انجام گیرد.

آیت الله سعیدی ادامه داد: سالم عمل کردن و طهارت داشتن، تنها راه آبرومند ماندن یک بانک در جامعه است و امید داریم به فضل الهی مجموعه بانک ها در استان قم از آسیب ها مصون باشند.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار، ابراهیم کیارش مدیر بانک ملت استان قم ارائه گزارشی از فعالیت های شعب بانک ملت در سطح استان قم گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، بانک ملت شروع به فعالیت کرده و طی این سال های بعد از انقلاب طرح های بزرگی را به سرانجام رسانده است و در مبحث خرید نقدی گندم در سال های گذشته و طرح خودروهای فرسوده پیشتاز بوده است./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات