۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۹۶۳۳۸
آیت‌الله ری شهری:

متقین اعمال نیک خود را اندک می‌بینند

آیت‌الله ری شهری با بیان اینکه متقین اعمال نیک خود را بسیار اندک می‌بینند، گفت: انسان به انجام عمل خیر و نیکو بسیار سفارش شده است بنابراین باید عقل کامل و توفیق انجام عمل خیر را آن هم در حد کثیر از خداوند متعال تمنا کند.
آیت الله ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد با اشاره به فرازی از دعای شریف و نورانی مکارم الاخلاق مبنی بر خصایص نیکوی متقین گفت: امام سجاد(ع) می‌فرمایند: انسان با تقوا گفتار و کردار نیک خود را کم می‌بیند و در مقابل اعمال ناپسند خود را بسیار زیاد می‌داند.

وی افزود: انسانهای باتقوا از خداوند متعال اینگونه درخواست می‌کنند که بارالها! اعمال نیکوی مرا هرچند که بسیار زیاد باشد در نظرم اندک و افعال ناپسندم را هر چند کم باشد در نظرم بزرگ و زیاد جلوه ده.

آیت‌الله محمدی ری شهری با بیان اینکه اکثار خیر برای انسان بسیار مطلوب و مفید است، ابراز کرد: انسان به انجام عمل خیر و نیکو بسیار سفارش شده است بنابراین انسان باید عقل کامل و توفیق انجام عمل خیر را آن هم در حد کثیر از خداوند متعال تمنا کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه انسان باید از استکثار پرهیز کند، اظهار داشت: انسان هرگز نباید نسبت به اعمال نیکویی که انجام می‌دهد استکثار داشته باشد امام کاظم(ع) طبق نقل می‌فرمایند: انسان هرگز نباید عمل نیکویش را بزرگ و زیاد ببیند هرچند که کثیر باشد؛ اما اگر انسان رفتار و افعال ناپسندش را بزرگ ببیند این صفتی بسیار خوب و پسندیده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ادامه خاطر نشان کرد: در مناظرات نامزدهای انتخاباتی می‌توان صفات اکثار و استکثار را مشاهده کرد./202/813/ب1

ارسال نظرات