۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۴۹۶۴۱۵
در جمکران؛

از ۳۰ عنوان کتاب جدید مهدوی رونمایی شد/مراسم کتاب سال مهدوی برگزار می شود

قائم مقام مرکز تخصصی مهدویت گفت: در سال جاری بیش از هزار جلد کتاب درباره مهدویت چاپ شده که مرکز تخصصی مهدویت حدود ۲۰۰ جلد از آنها را چاپ کرده است.
رونمایی از کتب جدید مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در حاشیه نشست خبری «جشن نیمه شعبان» که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، از مجموعه کتب منتخب مهدوی رونمایی شد.

حجت الاسلام محمد اسدی، قائم مقام مرکز تخصصی مهدویت پیش از مراسم رونمایی اظهار داشت: این مجموعه منتخبی از کتاب هایی است که از نیمه شعبان گذشته تا امروز به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: «دانش‌نامه شعر مهدوی» از آثاری است که ‌در آن همه اشعار در زمینه مهدویت از قرن چهارم تا به امروز در 29 جلد کتاب جمع آوری شده است؛ همچنین کتاب پنج جلدی موسوعه امام منتظر از دیگر آثاری منتشر شده در این یک سال است.

قائم مقام مرکز تخصصی مهدویت افزود: ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی به دستور کمیته فرهنگی رهبر معظم انقلاب به دبیری حجت الاسلام کلباسی به شکل رسمی آغاز به کار کرده است واساسنامه‌ای در این زمینه تهیه شده که قرار است در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد.

وی خاطرنشان کرد: در این ستاد اعضایی از سراسر ارگان های فرهنگی و رسمی کشور  حضور دارند و و این ستاد سعی دارد فعالیت های مهدوی را با هم هماهنگ کند؛ ضمنا مجمع عمومی ستاد مرکز تخصصی مهدویت در روزهای اخیر برگزار شده است.

حجت الاسلام اسدی در ادامه ابراز کرد: به دنبال این هستیم که مراسم کتاب سال مهدوی را برگزار کنیم و این کار با همکاری مسجد جمکران و مراکز انتشاراتی  که کتاب های مهدوی را نشر می دهند، آغاز شده است.

وی تصریح کرد: از همین جهت بر آن شدیم از منتخب کتاب هایی که در زمینه مهدویت از نیمه شعبان سال گذشته تا به امروز چاپ شده، رونمایی کنیم.

قائم مقام مرکز تخصصی مهدویت درباره رونمایی از کتاب های جدید نیز گفت: در این مراسم از حدود سی عنوان کتاب رونمایی می شود و امیدواریم بتوانیم در مراسم کتاب سال مهدویت هم از بقیه کتاب ها رونمایی کنیم.

وی در پایان یادآور شد: بیش از هزار جلد کتاب در سال جاری درباره مهدویت چاپ شده که مرکز تخصصی مهدویت حدود دویست جلد را چاپ کرده است.

گفتنی است، در پایان این نشست خبری از سی عنوان کتاب در زمینه مهدویت رونمایی شد./۸۴۰/ت ۳۰۲/ش

ارسال نظرات