۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۴۹۷۱۴۹
حجت الاسلام درویشی:

باید مباحث مهدویت به زبان ساده در کتب درسی آموزش داده شود

مدیر مؤسسه اهل البیت(ع) با اشاره به این که ولایت فقیه ادامه ولایت امام زمان(عج) است، گفت: مصون سازی سطوح مختلف نسلی از گرایش به انحرافات مهدوی باید در اولویت قرار بگیرد.
حجت الاسلام درویشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام درویشی، در نشست هم اندیشی نخبگان تبلیغی با موضوع مهدویت در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: مؤسسه اهل البیت(ع) در خصوص پژوهش و تبلیغ در حوزه فرقه های شیعی تبار نظیر اسماعیلیه، اهل حق، شیخیه، زیدیه و انجمن حجتیه و فرقه های محب اهل بیت منتسب به اهل سنت مانند قادریه و شازلیه و دیگر فرقه ها فعالیت می کند.

مدیر مؤسسه اهل البیت(ع) افزود: در بحث مهدویت با توجه به ظرفیتی که دارد و احساس خطری که دشمنان ولایت ائمه اطهار(ع) پیدا کرده اند دشمنی ها با حکومتی که مبتنی بر ولایت فقیه که استمرار ولایت امام زمان(عج) است بیشتر شده است و متکثر، ومتنوع و متلون شده است.

وی وظیفه روحانیت را ایجاد نهضت تبلیغی فراگیر برای تبیین معارف مهدویت دانست و گفت: مصون سازی سطوح مختلف نسلی باید در اولویت قرار بگیرد و باید برای کودکان جریان مهدویت را به زبان ساده تبیین کنیم و مباحثی که در روایات وجود دارد به زبان ساده در کتب درسی راهنمایی و متوسطه آورده شود.

حجت الاسلام درویشی با بیان این که دشمنان خوراک تبلیغی خود را از روایات جعلی که از نظر سند و محتوا ضعیف است نشر می دهند، افزود: گاهی هم دوستان نادان هستند که نا آگاهانه برخورد می کنند و به ترویج انحراف می پردازند و باید با هر کدام از این انحرافات جداگانه برخورد کرد.

وی با بیان این که حتی برخی علما در گذشته معتقد بوده اند که امام زمان(عج) ظهور کرده و ما باید ایشان را پیدا کنیم، گفت: خیلی از افراد در جریان نیستند که وظایف ما نسبت به امام زمان(عج) چیست و امام زمان(عج) چه وظیفه ای نسبت به ما دارد و ما باید این نوع تفکرات را درست کنیم.

مدیر مؤسسه اهل البیت(ع) اظهار داشت: برخی از فرق انحرافی مهدویت می گویند که ما امروز در ایران طرفداری در حد رییس جمهور داریم و منظورشان احمدی نژاد است.

وی افزود: چنانچه ما نتوانیم تفکراتی مانند ابطحی و احمدی نژاد را اصلاح کنیم و آن را به درستی و با منطق رد کنیم نخواهیم توانست مقابل جریان های انحرافی مهدویت بایستیم./843/پ۲۰۳/س

ارسال نظرات