۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۴۹۷۲۷۰
آیت‌الله ری‌شهری:

باید فکری به حال کاهش مطالعه در جامعه کنیم

آیت‌الله ری‌شهری گفت: مشکلات متعددی وجود دارد که به کاهش مطالعه در جامعه منجر می‌‌شود و باید آنها را برطرف کرده و فکری به حال کاهش مطالعه کنیم.
ریشهری

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه کتاب تهران، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری؛ رئیس آستان مقدس عبدالعظیم حسنی با حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: برخلاف برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در زمینه‌ کتاب، در انتشار کتاب رشد کمی داشته‌ایم اما در کتابخوانی و مطالعه مشکلات متعددی وجود دارد.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری در تشریح مشکلات این حوزه گفت: از گرانی کتاب گرفته تا مشکلات عدیده ناشران و شرایطی که امکانات مجازی جدید پدید آورده، همه و همه در کاهش سهم مطالعه‌ی مردم ایران تأثیر داشته است و باید برای معضل کتابخوانی فکری اساسی کرد.

وی افزود: با توجه به علاقه‌ای که به کتاب‌های متعدد دارم هر سال به نمایشگاه کتاب تهران می‌‌آیم و از دیدن کتاب‌های چاپ جدید لذت می‌‌برم.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث اظهار کرد: درباره‌ی انتخاب شعار نمایشگاه کتاب «یک کتاب بیشتر بخوانیم» باید بگویم اگر این مهم محقق شود، بسیار اتفاق مبارکی است.

وی ابراز امیدواری کرد رئیس‌جمهور منتخب ایران نیز به بحث فرهنگ و نشر کتاب اهمیت دهد و بودجه‌ی فرهنگی خوبی نیز در نظر بگیرد؛ زیرا به گفته‌ی مقام معظم رهبری، فرهنگ از هر حوزه‌ای مهمتر است./۹۹۸/د ۱۰۲/ش

ارسال نظرات