۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۴۹۷۷۶۱
آیت الله نوری همدانی:

سند ۲۰۳۰ ضد ارزش های انقلاب و اسلام است

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی سند ۲۰۳۰ را ضد ارزش های انقلاب و اسلام دانست و ضمن انتقاد از دولت، اظهار کرد: باید جواب دندان شکنی به مسأله ۲۰۳۰ داده می شد؛ اما متأسفانه دولتمردان این سند را امضا کردند.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی عصر شنبه در تجمع تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در اعتراض به امضای سند 2030 در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: حضرت فرمودند علمای شیعه مرزبانانی هستند که مانع از تهاجم شیطان و لشکر آن می شوند.

وی افزود: علما باید از ارزش ها مرزبانی کنند از این رو باید با ضد ارزش های در تمامی عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به مبارزه بپردازند، فضیلت کار  مرزبانی علما که اجازه نفوذ تفکرات دشمن را نمی دهند بسیار است.

نباید در برابر ضد ارزش ها ساکت و بی تفاوت بود

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در قرآن 20 بار از کلمه حکمت استفاده شده است، اظهار داشت: حکمت به معنای ارزش ها است، هر ملتی اصولی دارد و بر اساس آن حرکت می کند، دین مبین اسلام هم سنن و اصول خلاقی دارند که حکمت نام دارد.

وی ادامه داد: علما وظیفه دارند ارزش ها و ضد ارزش ها را شناخته و به دیگران بشناسانند که خلاصه این کار در امر به معروف و نهی از منکر منعکس می شود، انسان به ویژه عالمان نباید در برابر ضد ارزش ها ساکت و بی تفاوت باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که خوشبختانه در حوزه علمیه شور و حرکت وجود دارد، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که حوزه باید انقلابی باشد که الحمدلله حوزه این چنین است و مسؤولان حوزه هم تصمیم گرفتند که بیشتر به امور انقلاب پرداخته شود. آسیب هایی که از سوی دشمن انقلاب اسلامی را تهدید می کند باید بررسی شود تا صدمه ای به انقلاب وارد نشود، انقلاب اسلامی ایران بر سه رکن اسلام، ولایت فقیه و مردم استوار است؛ حضرت امام اسلام ناب را به عرصه زندگی مردم آوردند.

دولت به جای پاسخ دندان شکن به ۲۰۳۰ آن را امضا کرد

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی هدیه الهی به مردم ایران است که نباید به نامحرمان سپرده شود، حضرت امام با انقلاب اسلامی مردم را که تحقیر می شدند به صحنه اجتماع آورد و مردم سالار دینی را ایجاد کردند. تجمع امروز اساتید دعوت به لبیک رهبر معظم انقلاب درباره سند 2030 است، این سند ضد ارزش های انقلاب و اسلام است و می خواهند با این سند ایران را سرسپرده خواسته های خود کنند که در این صورت خون شهدا وسال ها زحمت برای انقلاب پایمال می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با منابع تعلیم و تربیت اسلامی را بسیار غنی توصیف کرد و گفت: ما با قدرت انقلاب کرده و استبداد و استکبار را از کشور بیرون کردیم، نباید قدرت خود را دست کم بگیریم، خدمان بر اساس اسلام برنامه تعلیم و تربیت بسیاری قوی داریم؛ باید جواب دندان شکنی به مسأله 2030 داده می شد اما متأسفانه دولتمردان این سند را امضا کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات، هفته پیش رو را بسیار حساس دانست و افزود: دشمنان نظام بر انتخابات ایران نظارت دارند و به دنبال نقطه ضعفی از نظام هستند، سعی همه باید این باشد که همه مردم شرکت کنند و  انتخابات پرشور برگزارشود. مردم باید به دنبال انتخاب فرد اصلح و ولایتمدار باشند و نباید با سخنان رهبر معظم انقلاب گزینشی برخورد شود بلکه باید به تمام رهنمودهای ایشان عمل کرد.

بی اخلاقی برخی در مناظره روز گذشته سوژه ای برای سوء استفاده دشمنان شد

وی ادامه داد: رییس جمهور ایران نباید به دشمنان چشم بدوزد و به فکر مذاکره با آن ها باشد چون آن ها با انقلاب دشمن هستند و می خواهند به ایران اسلامی ضربه بزنند، نرمش نشان دادن به دشمن نادرست بوده و او را گستاخ تر می کند.

این مرجع تقلید با بیان این که رییس جمهور باید خدمتگزار به مردم و در پی از بین بردن مشکل بیکاری، گرانی و رکود باشد، ابراز داشت: باید کسی انتخاب شود که درصدد حل مشکلات مردم باشد، مسأله انتخابات بسیار مهم است و باید مراقب باشیم که سرگرم موضوعات دیگر نشویم و از انتخابات غفلت کنیم.

وی با اشاره به برگزاری سومین مناظره کاندیداهای انتخابات، از روند این مناظره ابراز ناراحتی و عنوان کرد: از سومین مناظره بسیار ناراحت شدیم، کیفیت مناظره با شأن و اخلاق اسلامی تطابق نداشت، از زمان انقلاب تا دیروز هیچ مناظره ای این قدر تلخ نبود؛ کاندیداها باید بر اساس اخلاق اسلامی برنامه های خود را ارائه کنند نه این که دیگران را بکوبند. متأسفانه این روند و این کارها سوژه ای برای ضربه زدن و کوبیدن انقلاب اسلامی از سوی دشمنان شده است که بسیار درد آورد بود، بنابراین شرکت حداکثری در انتخابات از اوجب واجبات است چون سبب حفظ نشام می شود./1323/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات