۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۴۹۷۸۴۳

حمایت علمای اهل سنت خراسان شمالی از حجت‌الاسلام رئیسی

جمعی از علما و مدیران مدارس علمیه اهل سنت خراسان شمالی با صدور اطلاعیه‌ای، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی را نامزد اصلح انتخابات ریاست جمهوری دانسته و از او اعلام حمایت کردند.
حجت الاسلام رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، شماری از علما و روحانیان اهل سنت استان خراسان شمالی با صدور اطلاعیه‌ای حمایت خود را از حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو اعلام کردند.

متن اطلاعیه به این شرح است:

بسمه‌تعالی

با توجه به اوضاع و شرایط حساس اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه اسلامی، عبور غیرتمندانه از شرایط کنونی و اهتمام به دغدغه‌های جدی مردم در تمامی عرصه‌ها و رفع گلایه‌مندی‌های به‌حق مردم عزیز خاصه در حوزه‌های اشتغال و معیشت، مبارزه با فساد اداری و اقتصادی، صیانت از قانون اساسی و تعامل عزتمندانه با همه اقوام ایرانی، ما امضاکنندگان ذیل (جمعی از آخوندها و مدرسان حوزه‌های علمیه منطقه راز و جرگلان استان خراسان شمالی) حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی را با عنایت به صفات برجسته‌ای چون تدین، ولایتمداری، عدالت محوری، مردمی بودن، فسادستیزی و کرامت مداری اصلح تشخیص داده و حمایت خویش را از ایشان اعلام می‌داریم.

برخی از علمای اهل سنت استان خراسان شمالی که اطلاعیه فوق را امضا کرده‌اند افراد ذیل هستند:

حاج نوروز مراد آخوند نوروزی مدیر و مدرس مدرسه علمیه کمالی یکه سعود و رییس هیأت امنای مسجد کمالی یکه سعود، صدیق نورانی مدیر مدرسه علمیه اسلامیه، نور نفس آخوند ایزدی مدرس مدرسه علمیه سعودی روستای گز، آخوند مسعود پورمند امام جماعت مسجد احمدیه روستای پشنده، آخوند ستاربردی نوری زاده امام جماعت مسجد روستای گرکر و ...

به گزارش رسا، حدود 10 درصد از جمعیت 935 هزارنفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که در سه شهرستان بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان این استان زندگی می‌کنند./101/9314/ب1

ارسال نظرات