۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۴۹۷۹۱۴
گزارش؛

حضور پرشور مردم در انتخابات و مایوس شدن دشمنان نظام

کارشناسان و صاحبنظران معتقدند در شرایط کنونی حضور پرشور مردم در انتخابات عامل یاس و ناکامی دشمنان نظام و بیمه شدن انقلاب خواهد بود.
انتخابات

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، انتخابات مکانیسمی برای انتظام بخشیدن به فرایند جانشینی متولیان امور و محملی برای اتصال افکار عمومی و دیدگاه های مردم به بدنه نظام مدیریتی کشور است. انتخابات نمادی از اقتدار ملی، زمینه ای برای رشد نهادهای مدنی، مشارکت توده ای، نمایش قدرت مردمی و دخالت توده ای در تعیین سرنوشت؛ عرصه ای برای ابراز دیدگاه ها و قضاوت های مردم، ابراز ترجیحات جمعی در امور سرنوشت ساز، تمرین قواعد بازی سیاسی توسط مردم و نخبگان، فرصتی برای ابراز موافقت یا مخالفت با سیاست های عمومی، مانع شدن از تمرکز گرایی حاکمیت، مشروعیت بخشی متوالی به یکی از ارکان نظام و با محوریت کشور ما و بیعت مجدد با نظام و رهبری است.

انتخابات بدون شک، یکی از برجسته ترین مظاهر دموکراتیک بودن یک جامعه و نظام، برگزیده ترین نمایش مردم سالاری، نماد توسعه یافتگی سیاسی و فرصتی برای انتقال آرام قدرت به شمار می رود. انتخابات به واقع یک پدیده سیاسی اجتماعی منحصر بفرد است و بدلیل اقتضائات خاص هر دوره، تقریبا پدیده ای تکرار ناشدنی شمرده می شود. انتخابات نمادی از اقتدار ملی، نمایش قدرت مردمی و دخالت توده ای در تعیین سرنوشت و بیعت مجدد با نظام و رهبری است. قانون مداری و التزام دقیق به رعایت قواعد و هنجارهای انتخاباتی، رعایت آداب و اخلاق دینی وپرهیز از هیاهو و جو سازی تبلیغاتی از مواردی است که باید از سوی نامزدهای انتخابات مورد توجه قرار بگیرد.

با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو داریم با برخی کارشناسان و صاحب نظران به گفتگو نشسته ایم  که در ادامه می آید.

 

حضور درانتخابات بیانگر اراده ملت ایران در مقابل توطئه دشمنان است

آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، امام جمعه قم در گفتگو با شبستان حضور پرشور مردم در انتخابات بسیار مهم برشمرد و افزود: حضور گسترده مردم دشمنان نظام را ناکام خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: دشمنان قسم خورده نظام همیشه به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی بوده و هستند  و امروز نیز برای انتخابات نقشه کشیده اند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه مردم صاحبان اصلی این انقلاب هستند گفت: حضور درانتخابات بیانگر اراده ملت ایران در مقابل نقشه های دشمنان است و این حضور، انقلاب را مصون نگه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: مردم ما همواره  در برابر انقلاب احساس مسئولیت کرده و حضور در صحنه های مختلف را وظیفه ملی و اسلامی خود می دانند.

 

شرکت در انتخابات یک فریضه مهم سیاسی است

آیت‌الله نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در گفتگو با خبرنگار شبستان در قم، با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت  حضور مردم در انتخابات را امری ضروری دانست و افزود: شرکت در این انتخابات واجب و یک فریضه مهم سیاسی است.

وی با بیان اینکه دشمن در صدد کمرنگ نشان دادن انتخابات است گفت:ما باید با حضورگسترده خود نقشه آنان را نقش بر آب کنیم و انتخاباتی پرشور همراه با یک حماسه سیاسی را شاهد باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه عدم شرکت در انتخابات، تضعیف نظام اسلامی است، تصریح کرد: عدم شرکت درانتخابات موجب خوشحالی دشمنان خواهد شد.

 

حضور در انتخابات همبستگی داخلی را محکم ترمی کند

محمد ستوده‌آرانی،عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) نیز با بیان اینکه انتخابات از حساسیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات، قدرت مانور نظام را در سطح بین الملل افزایش خواهد داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)  تاکید کرد: مردم ایران با حضور گسترده  در انتخابات به دنیا نشان خواهند داد که مدافع ارزش‌های نظام هستند.

وی با بیان اینکه این حضور حماسی نشان‌دهنده رابطه متحکم ملت و نظام است گفت: حفظ منافع ملی و تمامیت ارضی هر کشوری متکی بر قدرت مردمی آن است و در این انتخابات مردم ما نیز این امر را نشان خواهند کرد.

ستوده‌آرانی تاکید کرد:هرچه حضور حداکثری مردم پر رنگ تر شود دولت منتخب نیز می‌تواند با اقتدار بیشتری در جهت تأمین منافع ملی حرکت کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: مردم ما همیشه ثابت کرده اند که پای ارزش های انقلاب و نظام ایستاده اند و اجازه نمی دهند که دیگران برای آنها تعیین تکلیف کنند.

 

میدان انتخابات، میدان رقابت سالم است

محمد حسین رجایی فر، کارشناس مسائل دینی و سیاسی نیز با بیان اینکه باید تمام تلاش خود را بکنیم تا فضای انتخابات آرام و قانونی باشد گفت: ما باید همه شرایط را در نظر داشته باشیم و هجمه و فشار دشمن را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به تجارب گذشته در انتخابات گفت: همین تجربه ها باعث شده تا  افراد مشکلات احتمالی که می تواند قواعد قانونی انتخابات را بر هم زند را آسیب شناسی کنند و برای پیشگیری از تکرار آن چاره اندیشی کنند.

وی در ادامه بیشترین تاثیر در داشتن فضای سالم بر انتخابات را در وحله اول کاندیداها و در مرحله بعد طرفداران آنها دانست و افزود: نوع ادبیات و کنایه های نامزدها می تواند در مسیر یک اصلاح و اتحاد کامل باشد و یا برعکس باعث تخریب شود.

 رجایی فر با بیان اینکه نامزدها باید به حامیان خود گوشزد کنند که به دنبال انتخاباتی سالم و قانونی هستند گفت: میدان انتخابات میدان رقابت سالم است پس رفتار نامزدها و حامیان آنها نقش تاثیرگذاری در سرنوشت انتخابات دارد./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات