۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۴۹۸۴۹۲
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

تلاش کشورهای غرب تمرکز بر اسلام هراسی و نابودی گفتمان انقلاب است

حجت الاسلام پژمانفر گفت: به سبب رشد علاقه مندی به اسلام عده ای از کشورهای غربی و استکبار تلاش دارند تا با اسلام هراسی گفتمان انقلاب را نابود کرده و چهره نامناسبی از آن به مردم نشان دهند.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نصر الله پژمانفر، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شب گذشته در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با بیان این که انقلاب اسلامی به برکت خود توانست تا با اتکال به معارف بلند اسلامی حرکت مؤثری را در دنیا ایجاد کند، گفت: افراد زیادی در سراسر دنیا به معارف بلند اسلامی علاقه مند شده و امامان تلاش کرده اند تا همواره در طول تاریخ مردم را دعوت به اسلام ناب محمدی کنند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی نشان داد تنها راه برون رفت از مشکلات دین پیروی از خداوند متعال و معارف اسلامی است، تصریح کرد: عده زیادی در دنیا علاقه مند به معارف اهل بیت شده و از اسلام حقیقی نه آن اسلامی که دیگران دایه دار و عربستان پرچمدار آن هستند پیروی می کنند و علاقه مندی به اسلام در بین مردم رشد پیدا کرده است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به سبب همین رشد علاقه مندی به اسلام عده ای از کشورهای غربی و استکبار تلاش دارند تا با اسلام هراسی گفتمان انقلاب را در نابود کنند و چهره نامناسبی از آن به مردم نشان دهند اما غافل از این هستند که همچون صدر اسلام گفتمان انقلاب معجزه آسا و عمیق در بین انسان ها تأثیرگذار است.

حجت الاسلام پژمانفر دلیل برخی از رفتار سلفی ها را نمایش رفتارهای نامناسب مسلمانان دانست و با بیان این که امروزه اسلام هراسی به سبب اسلام خواهی مردم وجود دارد، بیان کرد: امام راحل برای خود مکتبی را مطرح و آن را مبنای اسلام قرار دارند که یکی از مبانی آن، حل مسائل به کمک مردم بود که به عنوان ولی نعمت نظام بودند.

وی با بیان این که آن چیز که موجب شد تا تهدیدهای بزرگ جنگ را تبدیل به فرصت کنیم و کشور پیشرفت کند، ظرفیت مردمی بود، گفت: حضرت امام راحل نگاه به مردم داشته و احساس مسؤولیت و تعهد در خود می کردند، بنابراین باید همه اقشار جامعه در مدیریت اجرایی دستشان را به سوی مردم دراز کرده و نگاه به داخل داشته باشند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که تاکنون مشکلات کشور جز با اتکا و تکیه داخلی به ظرفیت های داخلی برطرف نشده است، تصریح کرد: امام(ره) در مقابل دوستان، انقلاب و اسلام دوست بودند و در قبال دشمنان همچون پیامبر(ص) دشمن بودند که دوستان  و ظرفیت خود را در حمایت از آنان قرار داد.

حجت الاسلام پژمانفر با بیان این که امروز جمهوری اسلامی را متهم به دفاع از صهیونیست می کنند، گفت: ما تا آخرین قطره از خون خود، دست از حمایت مردم مظلوم فلسطین، غزه و کشورهای مقاومت برنمی داریم همانطور که امام راحل اینطور فرمودند که در عوض نشستن پای میز مذاکره با دشمن، ما مسأله جنگ را در میدان جنگ مطرح می کنیم.

وی با بیان این که با مذاکره هرگز نمی توانستیم خاک های تصرف شده را پس بگیریم، تصریح کرد: ما در برابر دشمنان با حضور در میدان جنگ و صحنه های نبرد حق علیه باطل نه مذاکرات ایستادگی کرده و از هر گونه وادادگی سرباز زدیم و نشان دادیم باید سرمایه های مادی و معنوی کشور را با نیروی آن کشور در اختیار گرفت.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که چند روز آینده همه پای صندوق های رأی می روند و آن کسانی می توانند مدیریت کشور را عهده دار شوند که در برابر دشمنان روحیه ایستادگی داشته و در کشور حاشیه سازی نکنند، افزود: کاندیدای منتخب ملت اسلامی باید اشتغال را در مسائل کشور اولویت بدانند و تنها تئوری گونه به آن نپردازند.

حجت الاسلام پژمانفر با بیان این که برخی از تعهدات ارائه شده در سند 2030 نامناسب بوده و نگرانی بر اساس گفتمان آنانی است که کشور را اشتباها هدایت می کنند، گفت: آنانی که اعتقاد جدی به باورهای دینی دارند باید کشور را با ظرفیت گفتمانی دینی مدیریت کنند و به آنان رأی بدهید چرا که پیامبر(ص) توانست گفتمان خود را در جامعه اشاعه دهد./864/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات